دعوت شهردار کرمان از مردم برای تماشای ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی
تاریخ انتشار: 10 آگوست 2020 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌

دعوت شهردار کرمان از مردم برای تماشای ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار کرمان ضمن دعوت از مردم دنیا، ایران و کرمان برای تماشای ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی در فضای مجازی گفت: ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی، ازجمله کارهایی است که می‌تواند متناسب با شرایط کرونازیستی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا ‌شود.
به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده با بیان اینکه امیدوارم اجرای این ارکستر حرکت شایسته‌ای برای قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان باشد و بخشی از خستگی این عزیزان را بکاهد، گفت: با توجه به اینکه برخی از سروده‌های ملی هم در این ارکستر اجرا می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای برای عزیزان کادر بهداشت و درمان باشد که تمام مردم ایران، قدر زحمات ایشان را می‌دانند و در کنار آن‌ها هستند.
وی افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی ارکستر خواجوی کرمانی، تقدیر از جان‌فشانی‌های کادر بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کروناست که امیدواریم با این اقدام بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات این عزیزان باشیم که جان خود را برای درمان بیماران در طبق اخلاص گذاشته‌اند.
شهردار کرمان با بیان اینکه موسیقی فاخر، تأثیر به‌سزایی در ارتقای هویت ملی دارد و همواره در خدمت یک هدف مشترک یعنی جمع کردن مردم در کنار یکدیگر بوده است، افزود: متأسفانه به‌دلیل شیوع کرونا، امکان بهرۀ حضوری شهروندان عزیز کرمانی از این ارکستر وجود ندارد، اما هنردوستان در سراسر کشور می‌توانند اجرای زیبای این ارکستر را ازطریق شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنند.
عالم‌زاده با اشاره به حضور هنرمندان سطح اول کشور در این ارکستر گفت: امیدوارم این ارکستر به رهبری استاد میرامیر میری، خوانندگی استاد وحید تاج و یک‌دستی نوازندگانش، بتواند مخاطبان خاص و عام را اقناع کند.
شهردار کرمان اجرای این ارکستر را هدیه‌ای ازسوی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان به کادر بهداشت و درمان دانست و ضمن تقدیر از حمایت‌های دستگاه‌های مختلف ازجمله مجمع شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران، دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن موسیقی استان کرمان گفت: ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی، با همکاری بیناد فرهنگی ایرج بسطامی برگزار خواهد شد.

چاپ چاپ