برگزاری کارگاه پولشویی و راهکارهای مبارزه با آن تحت عنوان «اقتصاد سالم، رهاورد مبارزه با پولشویی«
تاریخ انتشار: 09 آگوست 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها

برگزاری کارگاه پولشویی و راهکارهای مبارزه با آن تحت عنوان «اقتصاد سالم، رهاورد مبارزه با پولشویی«...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

کارگاه آموزشی پولشویی و راهکارهای مبارزه با آن با همکاری استانداری مرکزی، شهرداری اراک و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در سالن اجتماعات فرهنگسرای شهر برگزار شد.
این کارگاه که با حضور مدیران ارشد استانی، مدیران و معاونان استانداری، عباسی شهردار کلانشهر اراک، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانداران، بخشداران، مدیران بانک ها و… بر پایه تاکیدات مقام معظم رهبری بر وجود اقتصاد مقاومتی و پیرو شعار «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تشکیل شد حول محور راهکارهای مبارزه با پولشویی و راه های مبارزه با آن با سخنرانی دکتر صفری معاونت توسعه منابع انسانی استانداری آغاز گردید.
وی ابتدا یکسری از عوامل سقوط اخلاقی و اقتصادی در ادارات را هم چون پولشویی، کم کاری، تبانی، رشوه و… نام برد و گفت: متاسفانه در چند سال گذشته جرایم اقتصادی در کشور رشد بالایی داشته اند و آمارها در این حوزه نگران کننده است. وجود این عوامل نارضایتی، بی اعتمادی مردم نسبت به دستگاه دولتی و خصوصی در پی خواهد داشت و در همین خصوص دولت دهم بحث سلامت اداری، کسب و جذب اعتماد مردم را در اولیت های اجرایی خود در دستگاه های دولتی قرار داده است. صفری برگزاری سمینارها، همایش و کارگاه های آموزشی را برای تقویت عزم و اراده مدیران در راه مقابله با فساد اقتصادی در ادارات بسیار موثر و مفید نامید. وی در آخر سرمنشاء تمامی خطاهای اقتصادی را بی توجهی مطلق به قانون عنوان کرد.
در ادامه دکتر صفدری بازرس پولشویی در بانک سپه و دارای مجوز رسمی تدریس مبارزه با پولشویی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با سابقه برگزاری بیش از یکصد سمینار، همایش و کارگاه های آموزشی مبارزه با پولشویی به مفاهیم پول کثیف، پولشویی، پیشینه و خاستگاه آن، مصادیق و روشهای پولشویی در سیستم های اقتصادی و بانکی کشور پرداخت و سخنان خود را با بیان سابقه پولشویی در ایران و قوانین و آیین نامه های اجرایی مبارزه با آن ها به پایان رسانید.
در پایان به قید قرعه به ۸ نفر از شرکت کنندگان حاضر در این کارگاه هدیه ای تقدیم شد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.