شهرداری‌ها از فضاهای در اختیار خود برای توسعه ورزش استفاده کنند
رئیس شورای اسلامی استان زنجان:

شهرداری‌ها از فضاهای در اختیار خود برای توسعه ورزش استفاده کنند...

تاریخ انتشار: 08 سپتامبر 2020 - اخبار, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهرداری‌ها از فضاهای در اختیار خود برای توسعه ورزش استفاده کنند
زنجان-رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: شهرداری‌های استان از همه فضاهای در اختیار خود برای توسعه ورزش به خصوص در زمینه ورزش همگانی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیما افشاری قبل از ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، با بیان اینکه تجهیزات ورزشی در بسیاری از پارک‌های سطح استان زنجان نصب شده است، افزود: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌های استان مصمم به توسعه ورزش همگانی و توزیع عادلانه امکانات ورزشی در سطح استان هستند.

وی با اشاره به مشکلات مالکیتی برای سالن وحدت شهر ابهر، ادامه داد: این مجموعه ورزشی به عنوان قدیمی‌ترین مجموعه ورزشی شهرستان ابهر دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش در این شهرستان است ولی مشکلاتی در خصوص مالکیت بخشی از این مجموعه به وجود آمده که انتظار داریم اداره‌کل ورزش و جوانان استان در این خصوص با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مذاکراتی برای رفع موارد مطرح شده داشته باشد.

افشاری در ادامه بر لزوم ساخت سکوی تماشاگر برای زمین چمن طبیعی شهر ابهر، رسیدگی به مشکلات زمین چمن مصنوعی حسین آباد، مشکلات مجموعه ورزشی عسلک و نیز توجه به توسعه ورزش بانوان تاکید کرد.

توسعه زیرساختهای ورزشی از مطالبات جدی شهرستان زنجان است

عضو شورای شهر زنجان، نگاه تک‌بعدی به ورزش در دوره‌های گذشته شهر زنجان را به عنوان یک چالش برای این مجموعه عنوان و تصریح کرد: نگاه شورای اسلامی شهر زنجان در دوره پنجم، توجه و حمایت به ورزش به‌ویژه ورزش همگانی معطوف است.

احمد نصیری گفت: در حال حاضر توسعه زیرساختهای ورزشی به عنوان یکی از مطالبات جدی شهرستان زنجان است.

وی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر زنجان همواره در راستای توسعه ورزش همگانی در این شهر تلاش کرده است و متاسفانه آنچه در گذشته در شورای اسلامی شهر زنجان و شهرداری در زمینه حمایت از یک رشته ورزشی خاص صورت گرفت، به هیچ وجه مطلوب نبوده است.

عضو شورای شهر زنجان، نگاه تک‌بعدی به ورزش در دوره‌های گذشته شهر زنجان را به عنوان یک چالش برای این مجموعه عنوان و تصریح کرد: نگاه شورای اسلامی شهر زنجان در دوره پنجم، توجه و حمایت به ورزش به‌ویژه ورزش همگانی معطوف است.

نصیری با بیان اینکه شهرستان زنجان به عنوان مرکز استان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه ورزش است، با تاکید بر لزوم توجه به توسعه ورزش در نقاط مختلف این شهرستان، ادامه داد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، وجود برخی پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در این منطقه است که امیدواریم در آینده نزدیک این پروژه‌های ورزشی به بهره‌برداری برسد.

جوانان ایجرود فضای مناسبی برای ورزش کردن ندارند

در ادامه این جلسه، نماینده شهرستان ایجرود در شورای اسلامی استان زنجان، بر لزوم تکمیل پروژه‌های ورزشی این شهرستان تاکید و اظهار کرد: تعداد زیادی پروژه ورزشی نیمه تمام ورزشی در نقاط مختلف ایجرود وجود دارد که نیازمند تکمیل است.

محمود عبدالهی با بیان اینکه برخی از فضاهای ورزشی در شهرستان ایجرود بدون متولی بوده و رها شده است، ابراز کرد: یکی از این موارد، زمین چمن بخش حلب است که بدون متولی به حال خود رها شده، در حالی که جوانان این منطقه فضای مناسبی برای ورزش کردن ندارند.

وی متذکر شد: نبود متولی مشخص برای حفظ و نگه‌داری از فضاهای ورزشی این شهرستان باعث فرسودگی فضای فیزیکی و تجهیزات موجود در اماکن ورزشی می‌شود.

این مسئول بر لزوم تمرکززدایی در برگزاری برنامه‌های ورزشی در این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: برنامه‌های ورزشی باید در نقاط مختلف ایجرود برگزار شود تا همه شهروندان این منطقه از استان بتوانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

نماینده خرم‌دره در شورای اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، این شهرستان را جزو مناطق قهرمان‌پرور در رشته‌های مختلف ورزشی عنوان کرد و گفت: ورزشکاران این شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی عناوین قهرمانی را در سطح ملی و بینالمللی کسب کرده‌اند.

مرتضی صالحی نژادافزود: ورزشکاران این شهرستان موفق به کسب ۵۵۰ مدال در عرصه‌های ملی، آسیایی و جهانی شده و از این لحاظ در سطح استان زنجان جزو شهرستان‌های موفق و مطرح به شمار می‌روند.

وی تعیین تکلیف مجموعه ورزشی پنج‌هزار نفری واقع در ضلع شمالی آزادراه زنجان – تهران را مورد تاکید قرار داد و افزود: استخر یادگار امام (ره) شهر خرم‌دره نیز نیاز به تعمیرات اساسی داشته که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

این مسئول با بیان اینکه ورزشکاران ووشو در خرم‌دره جزو سرآمدهای این رشته در سطح کشور هستند، از آمادگی شورای اسلامی شهر، شهرداری و خیرین این شهرستان برای اختصاص زمین برای احداث سالن اختصاصی ووشو خبر داد و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم‌دره آماده اختصاص زمین برای ساخت خانه جوان در این شهر است.

نماینده ماه‌نشان در شورای اسلامی استان زنجان نیز بر لزوم توسعه زیرساختهای ورزشی در این شهرستان و نیز شهر دندی تاکید کرد و گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی است که نیازمند توجه و استعدادیابی از طرف اداره‌کل ورزش و جوانان است.

حسین فرامزلو با بیان اینکه ورزشکاران شهر دندی در رقابت‌های ورزشی به خصوص رشته فوتسال، همواره فعال هستند، افزود: باید برای توسعه زیرساختها و رفع مشکلات فضاهای ورزشی مناطق مختلف این شهرستان برنام ه‌ریزی ویژه صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم رعایت عدالت در توسعه فضاهای ورزشی در استان تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی باید به عنوان یک رویکرد مهم در برنامه‌ریزی‌های اداره‌کل ورزش و جوانان مورد توجه باشد.

کد خبر ۵۰۱۸۵۲۹

چاپ چاپ