خط ۱۰ مترو، گردشگری شمال تهران را تقویت می کند
شهردار منطقه یک:

خط ۱۰ مترو، گردشگری شمال تهران را تقویت می کند

تاریخ انتشار: 09 سپتامبر 2020 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

احداث خط ۱۰ مترو و راه اندازی ایستگاه نمایشگاه بین المللی، جاذب گردشگران و تقویت کننده فضاها و زیرساخت های گردشگری در شمال تهران خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهردار این منطقه با توجه به اجرای مراسم کلنگ زنی مترو که امروز – سه شنبه ۱۸ شهریور ماه – در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه با شرایط و ظرفیت های مختلف گردشگری، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در شمال تهران و وجود برخی محدودیت های ترافیکی اعم از کمبود شبکه معابر ضرورت وجود شبکه مترو در این بخش اجتناب ناپذیر بود.
موسوی تصریح کرد: خط ۱۰ مترو از منطقه یک عبور خواهد کرد و این خط که از منطقه ۲۲ می گذرد می تواند در مسیر خود به سمت شمال در روان سازی ترافیکی منطقه یک کمک شایان توجهی نماید و با اجرای ایستگاه در نمایشگاه بین المللی، در این محدوده تردد به جاذبه های گردشگری شمال غرب منطقه یک را تقویت کند.
شهردار منطقه یک افزود: از ایستگاه مترو نمایشگاه بین المللی می توان با تمهیدات لازم واستفاده از مدهای جدید حمل و نقلی گردشگران را به توچال منتقل کرد تا هم ترافیک محله ولنجک کاهش یابد و هم یک جاذبه جدید گردشگری در منطقه ایجاد شود.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه توسعه و اتصال خط یک به سه مترو در شمال تهران بین شهرداری منطقه یک ومدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت : اتصال خط یک و سه مترو به یکدیگر از پروژه های بزرگ ترافیکی این منطقه است که تفاهم نامه آن منعقد و در مراحل مطالعات ایستگاه های اجرایی است که راه اندازی آن ترافیک محدوه نیاوران و شرق منطقه یک را ساماندهی خواهد کرد.

چاپ چاپ