بازدید محمدجواد حق‌شناس از خانه و کتابخانه آیت‌الله طالقانی در منطقه ۱۲
تاریخ انتشار: 09 سپتامبر 2020 - اخبار, اختصاصی, خواندني هاي برگزيده‌

بازدید محمدجواد حق‌شناس از خانه و کتابخانه آیت‌الله طالقانی در منطقه ۱۲...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در آستانه سالروز شهادت اولین امام جمعه تهران:

بازدید محمدجواد حق‌شناس از خانه و کتابخانه آیت‌الله طالقانی در منطقه ۱۲

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار قلب طهران در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله طالقانی، اولین امام جمعه تهران از خانه ایشان در منطقه ۱۲ دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، در آستانه ۱۹ شهریور مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله طالقانی، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه و برخی مدیران شهری با همراهی طاهره طالقانی یکی از فرزندان ایشان و علی علی‌محمدی مسؤول کتابخانه آیت‌الله طالقانی از این کتابخانه که منزل شخصی ایشان در زمان حیات بود، واقع در پیچ‌شمیران بازدید کردند.

بر اساس این گزارش در این بازدید که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شد، حق‌شناس با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله گفت: امسال نیز تلاش می‌کنیم با توجه به شرایط بیماری کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مراسمی برگزار کنیم که این مراسم با استفاده از فضای مجازی به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی پخش شود.

وی با یادآوری مراسم سال گذشته ادامه داد: ۱۹ شهریورماه سال گذشته که با خانواده ایشان در بهشت‌زهرا (س) ملاقات کردیم، در مورد تبدیل این کتابخانه به خانه‌موزه طالقانی گفت‌وگو داشتیم که با توجه به اهمیت کتابخانه بهتر است این خانه هر دو کاربری را داشته باشد و با حفظ کتابخانه، به خانه‌موزه طالقانی هم تبدیل شود.

سعادتی در این باره به حفظ وسایل قدیمی خانه از جمله، قرآن خطی خانوادگی، وسایل شخصی آیت‌الله و عکس‌های تاریخی آن اشاره کرد و افزود: این خانه دارای ریشه‌ای فرهنگی از جنبه کار کتابخانه‌ای است و می‌تواند با تدبیر تمهیداتی به عنوان مکمل خانه‌موزه به یک مرکز جست‌وجو و پژوهش انقلابی تبدیل شود.

طاهره طالقانی نیز با تأکید بر اهمیت حفظ کتابخانه از قول خانواده طالقانی اظهار داشت: خانواده همچنان تمایل دارد این خانه برای ماندگاری خاطرات و شناساندن فعالیت‌های پدر به نسل‌های آینده به یک خانه‌موزه درخور تبدیل شود.

طبق گفته علی‌محمدی این کتابخانه که ۴۵۰ متر زمین آن و ۲۹۵ متر بنای مفید دارد، ۲۵ سال است که کتابخانه بوده و مخاطبان خود را به دست آورده و با وجود ۱۴۰۰ عضو فعال و بیش از ۵۰ هزار نفر عضو در طول سالیان فعالیت می‌توان گفت به‌نوعی نسلی در این کتابخانه پرورش یافته‌اند.

چاپ چاپ