هفت نقطه آبگیر شناسایی و برطرف می شود
آمادگی منطقه۲۱ برای فصل بارش ها؛

هفت نقطه آبگیر شناسایی و برطرف می شود

تاریخ انتشار: 16 سپتامبر 2020 - اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

نقاط آبگیر منطقه۲۱ شناسایی و رفع می شوند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، مهدی قره خانی معاون فنی و عمرانی این منطقه گفت: هفت نقطه آبگیر مهم منطقه، سال گذشته شناسایی شد که در بارندگی ها مشکلاتی را برای منطقه ایجاد می کرد.
بلوار ایران خودرو، بزرگراه شهید لشگری، بزرگراه فتح و … که برای هر کدام از این نقاط به همراه کارشناسان و مشاوران آب های سطحی منطقه، برنامه متفاوتی برای برطرف کردن آنها مانند احداث نهر، بزرگ کردن دهانه نهر و بالابردن دبی ورودی جریان آب و حتی شیب بندی و جمع آوری آب های سطحی در نظر گرفته و مشکل آنها برطرف شد.
وی اما از عملیات عمرانی برای رفع سه نقطه آبگیر باقی مانده خبر داد و افزود: ضلع شرقی بزرگراه شهید لشگری در تقاطع ایران خودرو، بزرگراه فتح بعد از کرمان خودرو و تقاطع خیابان زامیاد با بلوار ایران خودرو نقاطی هستند که با اتمام عملیات عمرانی در آنها، امسال مشکل و دغدغه ای برای فصل بارش ها نداریم.
معاونت فنی و عمران منطقه۲۱ سال گذشته در زیر پل کاروانسرای سنگی که آبگرفتگی زیادی در آن ایجاد می شد، زمینی به عنوان حوضچه آرامش در نظر گرفته شد و نهرها را به صورت اریب اصلاح و دبی ورودی نهرهای شمالی و جنوبی را تغییر یافت. با این کار و تقسیم بارندگی، از جمع شدن آب در یک نقطه جلوگیری شده است.

چاپ چاپ