‌‌برای جلوگیری از آتش سوزی

۲۶۰ هکتار از ارتفاعات شمال تهران علف تراشی شد

تاریخ انتشار: 16 سپتامبر 2020 - اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

عملیات علف تراشی و حذف علف های هرز در ارتفاعات و جنگل کاری های شمال تهران با هدف کاهش آتش سوزی، به مساحت ۲۶۰ هکتار انجام شد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی در بهار امسال و رویش فراوان علف های هرز در جنگل کاری های سوهانک، شهید محلاتی و گردنه قوچک، با هدف پیشگیری از آتش سوزی که در اکثر موارد ناشی از گرمای هوا، خشک شدن علف های هرز و سهل انگاری برخی از شهروندان اتفاق می افتد عملیات علف تراشی و آتش بر، اجرا شد.

وی گفت: در این راستا ۱۰ هزار متر مربع آتش بر، اجرا و تعداد آتش کوب ها و کپسول های آتش نشانی موجود در جنگل کاری ها و نگهبانان موتور سوار مجهز به دوربین، بیسیم و کپسول های آتش نشانی در این محدوده ها افزایش یافت.

جعفریان تسطیح و رگلاژ جاده های عرصه های جنگل کاری را اقدام دیگری دانست وافزود: اداره فضای سبز منطقه به حجم ۵۰۰ مترمکعب و مساحت۱۰۹ هزار متر مربع اقدام به تعریض، تسطیح و رگلاژ جاده های عرصه های جنگل کاری و هموار کردن جاده ها جهت سهولت در تردد ماشین آلات موجود، تانکر آب رسان و ماشین های آتش نشانی در حریق های احتمالی نمود.

وی همچنین استفاده از نیسان آتش نشان مجهز به منبع آب و تانکر در جنگل کاری ها، آموزش نیروی انسانی توسط ایستگاه آتش نشانی و کلینیک گل و گیاه، هماهنگی بیشتر و مستمر با ایستگاه های آتش نشانی به منظور آتش سوزی های احتمالی و تذکر مداوم به افرادی که در جنگل کاری ها مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند را از دیگر اقدامات دانست و از مالکین باغ های مجاور خواست جهت علف تراشی علف های هرز موجود در باغ هایشان اقدام و از سوزاندن آنها به دلیل امکان انتقال آتش سوزی به جنگل کاری ها ممانعت کنند.

معاون شهردار منطقه یک تصریح کرد:
پاکسازی جنگل کاری ها از بطری و شیشه های شکسته جهت حذف عوامل منجر به حریق نیز به صورت مستمر انجام می شود.

چاپ چاپ