شهردار منطقه سه؛

امتداد پارک خطی باغو منوط به همکاری آستان قدس رضوی است

تاریخ انتشار: 10 آگوست 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

پس از وقفه ای یک ماهه و در نخستین نشست مردمی شهردار منطقه سه؛

در بازدید فروردین ماه آقای مرتضوی شهردار مشهد از منطقه سه یکی از نقاطی را که ایشان بازدید کردند محدوده باغو بود که ایشان نیز پس از رویت وضعیت نامناسب آن دستور فوری برای رفع اختلافات با آستان قدس دادند.
اینجا بخشی از کمربند حاشیه ای شهر است، جایی که به دلیل پیوستگی اش با اراضی باغو و سیس آباد در معرض بسیاری از عوارض حاد حاشیه نشینی بوده است.
آنهایی که چهارشنبه شب در مسجد النبی(ص) خیابان یوسف زاده گرد هم آمده بودند تا پای سخنان شهردار منطقه سه بنشینند سیاهه ای از درخواستهای مرتبط و نا مربوط به شهرداری را با خود آورده بودند تا پاسخ آنها را از شهردارشان بگیرند، شهرداری که به قول خودشان اولین مسئولی است که در این سالیان دراز تاسیس مسجد در آن حضور یافته است.
به گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، نشست با سخنان امام جماعت مسجد آغاز شد. وی که از چند روز قبل از نمازگذاران خواسته بود تا هر آنچه ازکاستی های محل مدنظرشان بوده است قلمی کنند و در اختیار وی قرار دهند. وی نیز در بدو سخنانش با تقدیر از خدمات ملموس ارائه شده شهرداری در سالهای اخیر سطح اقدامات کنونی را ستود ولی با اشاره به برخی کاستی ها به سراغ موارد اعلام شده توسط شهروندان پرداخت.
وی که اهم موارد مطرح شده توسط شهروندان را دسته بندی کرده بود اولین معضل محلی را پارک باغو عنوان نمود و گفت: پروژه پارک خطی باغو که با آغازش نوری از امید در دل مردم محل ایجاد شد تا شاید بخش زیادی از مشکلات ناشی از آن مانند تجمع بیماری های خطرناک، معتادان و گرد وخاک ناشی از تردد وسایل نقلیه به آن کاسته شود اما توقف ناگهانی آن این امید را تبدیل به یاس کرد.
حجه الاسلام قدمگاهی همچنین به معضلات ناشی از عدم آسفالت مناسب در این محدوده نیز پرداخت و در مورد زمین ورزشی روباز هم درخواست کرد: در سالهای اخیر ساخت سوله های ورزشی مناسب توسط شهرداری مانند شهید ناصری، رسالت و بهمن گویای میل و رغبت شهرداری به گسترش ورزش همگانی دارد، اما درخواستهای جوانان بیش از این ظرفیت هاست و خوب است شهرداری اراضی رها شده در اطراف و اکناف محلات را تبدیل به زمین های ورزشی روباز نماید.
وی در خاتمه به طرح مشکلات مسجد نیز پرداخت و ضمن درخواست در خصوص بازسازی و گسترش آن سایر درخواستهای مردمی را در حوزه فضای سبز، سرعتگیر، زمین های رها شده، پساب خانگی، مشاغل مزاحم و… مطرح نمود.

مردم بهترین ناظران اجتماعی هستند
در این بخش اما شهردار منطقه سه به جهت پاسخگویی به موارد طرح شده پشت تریبون حاضر شد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل هدف از حضور در چنین جلساتی را هم پاسخگویی مستقیم به عملکرد شهرداری دانست و هم لمس کردن مسائل و مشکلات مردم از نزدیک عنوان نمود و تصریح کرد: تا کنون در بیش از ۶۰ مسجد رودرو با شهروندان به گفتگو نشسته ام و امروز نیز با دیدگاه همیشگی مان که بهترین ناظران اجتماعی مردم هستند در این نشست حضور یافته ام تا هم در خصوص وضعیت اجرایی منطقه پاسخگو باشم و هم از کاستی ها از دید شما شهروندان آگاه شوم.
«علی یوسف زاده» که در مسجد النبی(ص) محله خواجه ربیع سخن می راند با تاکید بر اینکه تلاش ما ارائه بهترین خدمات با بالاترین حد کیفیت است در زمینه نتایج برگزاری این نشست ها اذعان کرد: روال کاری ما در این نشست ها این است که روزهای چهارشنبه در مساجد حضور یافته و سپس یکشنبه هفته آتی آن، با بازدید حضوری مسائل و معضلات را از نزدیک بررسی و دستورات لازم جهت رفع آن را صادر می نماییم.
وی سپس به موارد مطرح شده شهروندان پرداخت و یک به یک به آنها پاسخ گفت.

منتظر پاسخ نهایی آستان قدس برای امتداد پارک خطی باغو هستیم
اولین موضوعی که وی به آن پرداخت با توجه به حساسیت و اهمیت آن برای اهالی محل آخرین وضعیت احداث پارک خطی باغو بود؛ شهردار منطقه سه مشهد در این خصوص گفت: محدوده باغو با بیش از حدود۷۰۰ خانوار یکی از نقاط تاریک محله خواجه ربیع است که متاسفانه به رغم تلاش های ما در رفع مصائب و معضلات اهالی آن محل تاکنون منجر به نتیجه مطلوب نشده است. یکی از دلایل آن بی شک آستان قدس رضوی است که به زغم توافقات اولیه در سال۱۳۹۰ که پروژه احداث پارک خطی باغو آغاز شد مانع از ادامه کار شد. بهرحال بخش اعظم مسیر احداث پارک اراضی وقفی آستان قدس بوه است که بایستی موافقت آستان قدس در ساخت آن لحاظ شود. اما به دلایلی آستان قدس از امتداد پروژه جلوگیری نمود و شهرداری در این زمینه نه تنها نتوانست به رسالت خدمت رسانی خود عمل کند بلکه متحمل هزینه های هنگفتی جهت فسخ قرارداد با پیمانکار شد.
با این همه من و همکارانم دست از تلاش برای این محدوده برنداشتیم و حتی در بازدید آقای مرتضوی شهردار مشهد نیز یکی از نقاطی را که مصر بودیم ایشان از نزدیک ببینند همین محدوده بود که ایشان نیز پس از رویت دستور فوری برای رفع اختلافات با آستان قدس دادند و در حال حاضر که در خدمت شما هستم بخش عمده ای از رایزنی ها به نتیجه رسیده و در صورت توافق نهایی بدون کمترین اتلاف وقتی مجدداً امتداد پروژه از سرگیری می شود که با اجرای آن انشالله بسیاری از مشکلات این محدوده نیز برطرف خواهد شد.

توجه به حاشیه شهر در اولویت شهرداری مشهد است
شهردار منطقه ۳ مشهد با بیان اینکه در شهرداری مشهد در سنوات اخیر توجه ویژه ای به نقاط کم برخوردار و حاشیه شهر شده است گفت: با توجه به نارسایی هایی که در زیرساخت های شهری منطقه ۳ وجود دارد شهرداری بین ۱۰ تا ۱۵ برابر درآمد حاصله خود منطقه را برای رفع آنها هزینه می کند.احداث پارک های خطی، اجرای کانال های زیر زمینی برای جمع آوری آب های سطحی، احداث مراکز فرهنگی و دیگر زیرساخت های مورد نیاز برای زندگی شهری از جمله مواردی است که در منطقه ۳ از سنوات قبل در حال پیگیری است.
هرچند وی نارسایی های موجود را پذیرفت و گفت: انتقال شیب خدمت به سمت حاشیه شهر، افزایش سرانه های خدماتی، توجه به شرایط محیطی و درخواست های مردمی و شورای اجتماعی محلات، ارتقاء سطح امنیت و آسایش، بهبود سیما و منظر منطقه و … از کلیات و اهداف اصلی ما در این منطقه برای غلبه بر کاستی هاست.

حل مسائل مربوط به انشعابات آب و گاز بایستی از مجاری قانونی باشد
یوسف زاده در خصوص مشکلات مطرح شده در زمینه انشعابات آب یا گاز در این محدوده گفت: جهت دریافت انشعاب آب یا گاز بایستی مجوزهای مرتبط با نظام مهندسی که شهرداری ها ناظر اجرای آن هستند اتخاذ گردد که این امر مهم نه تنها موضوعی قانونی و لازم الاجراست بلکه برای سلامتی و استحکام بنای منازل شهروندان نیز بسیار ضروری است.
وی در همین خصوص تصریح کرد : برای حل شدن مشکلات این طرح مردم باید مسئولان اداره آب و فاضلاب را دعوت کرده و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.ضمن اینکه مردم می توانند در جلسات شورای اجتماعی محلات خود از مسئولان این اداره دعوت کرده و مشکلاتی که برای مردم با حفاری ها و موارد مربوط به این پروژه به وجود آمده است را با آنها درمیان گذاشته تا مسئولان این اداره بتوانند در راستای حل آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

آمادگی داریم زمین های سنددار رها شده را تبدیل به زمین ورزشی نماییم
وی به یکی دیگر از دغدغه های اهالی در مورد زمین های رها شده این گونه پاسخ گفت که: زمین ها و اراضی رها شده در این محدوده بسیار زیاد است و با توجه به اینکه عمده آنها دارای مالکین فاقد سند و قولنامه ای است ابلاغ اخطاریه های رایج به آنها با دشورای هایی روبرو است. حتی ما بارها و در همین نشست های هفتگی در مساجد از خود شما شهروندن خواسته ایم که با معرفی صاحبان این اراضی ما را در حل این مسائل یاری رسانید چرا که ما در شهرداری منطقه سه علاوه بر انجام وظیفه در خصوص ابلاغ اخطاریه، آمادگی داریم درصورتی که در این محله زمین های مناسب با صاحبان مشخص که آمادگی واگذاری آن را داشته باشند مذاکره نماییم تا این اراضی را تغییر کاربری داده و با توجه به کمبود محیط های ورزشی و فضای سبز آنها را به بهترین شکلی جهت بهره برداری شهروندان آماده نماییم..
وی درباره یکی دیگر از موارد مطروحه جلسه در زمینه سالن های ورزشی گفت: ما در منطقه سه تلاش داریم سطح مطالبات مردمی را تغییر دهیم، تا چندی قبل که سالن ورزشی در این منطقه احداث نشده بود دغدغه شهروندان راه اندازی حداقل یک سالن ورزشی بود ولی امروز و پس از راه اندازی ۴ سالن ورزشی در منطقه سطح مطالبات تغییر یافته و شهروندان دیگر راجع به نبود سالن بحثی ندارند بلکه در خصوص فاصله آن با محل زندگی شان و احداث سالن در هریک از محلات به صورت مجزا خواسته های شان را مطرح می کنند, موضوع مطروحه شما نیز از این قائده مستثنی نیست و با توجه به وجود سالن ورزشی رسالت که فاصله چندانی هم با محدوده محل سکونت شما ندارد، درخواست زمین های ورزشی دارید که صد البته این درخواست های به حق شما نیز قابل پیگیری می باشد. از این رو با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا داریم تا در این محدوده بیش از ۱۰ سوله ورزشی کم هزینه احداث شود تا بخش زیادی از نیازهای شهروندان پاسخگویی شود.

آسفالت منطقه بهبود خواهد یافت
شهردارمنطقه سه در خصوص نوسازی پیاده رو خیابان شهید یوسف زاده در صورت تامین اعتبارات لازم قول مساعد داد و درباره کمبودهای آسفالت در معابر این محدوده نیز یادآور شد: البته بخشی از نیازهای شما را در حد مقدورات پیگیری نموده ایم و با توجه به این واقعیت که اعتبار آسفالت اختصاص یافته به منطقه سه در بین سایر مناطق شهری در سال گذشته بسیار اندک بوده است، از شهردار مشهد در بازدید هفته گذشته خواستیم تا به این موضوع رسیدگی نمایند که با قول مساعد ایشان این مسئله در سال جاری انشاء الله مرتفع وتا سه سال آینده با افزایش سرانه آسفالت به طرز محسوسی مرتفع خواهد شد.
در پایان این دیدار نیز اهالی از شهردارمنطقه در خواست کردند تا پیش از قرار یکشنبه صبح از فضای سبز و طرح توسعه مسجد بازدید به عمل آورد که یوسف زاده نیز پس از این بازدید با بخشی از درخواستها موافقت نمود و بنا شد تا پیگیری آنها بر با رایزنی هیئت امنای مسجد نهایی شود و تا جایی که برای شهرداری امکان داشته باشد به لحاظ مالی و یا خدماتی از مساجد در زمینه بهسازی و یا اقلامی که مورد نیاز آنهاست حمایت می کنند.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.