ویزیت و درمان مدد جویان مرکز مادر و کودک (پروین ) منطقه ۱۵
تاریخ انتشار: 21 سپتامبر 2020 - خواندني هاي برگزيده‌

ویزیت و درمان مدد جویان مرکز مادر و کودک (پروین ) منطقه ۱۵...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

طرح چکاپ پزشکی مددجویان مرکز مادر و کودک(پروین) با همکاری پزشکان داوطلب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح در ۲ مرحله در شهریور ماه در راستای ارتقای سلامت مددجویان، به اجرادرآمد.

به گفته او، در این راستا ۱۰۰مددجو چکاپ دندان پزشکی، ۶۰ نفر ویزیت زنان و مامایی، ۶۰ نفر از مادران و کودکان ویزیت روانشناسی و روان پزشکی همراه با ارائه دارو رایگان بهره مند شدند.

مختاری گفت: در مجموع ۱۲۰ نفر از خانواده های مدد جو تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی رایگان قرارگرفته اند.

او اضافه کرد: مرکز مادر و کودک از زمان راه اندازی در سال ۹۶ تاکنون هزار و۱۰۰ نفر زن به همراه کودک خود به این مرکز مراجعه کردند که ۵۵۰ نفر از آنان با حمایت های انجام شده به مسیر زندگی عادی برگشتند.

مختاری با اشاره به اینکه مرکز مادر و کودک منطقه با مشارکت «جمعیت تولد دوباره» راه‌اندازی شده است، افزود: این مرکز اقامتی به طور میانگین هر ماه میزبان ۳۵ بانو است که در آن از زنان آسیب دیده اجتماعی باردار یا داری فرزند زیر ۱۲ سال نگهداری و خدماتی نظیر سم زدایی، درمان، مشاوره های روانپزشکی، مددکاری خانوادگی و چکاپ پزشکی به آنان ارائه می شود.

او اضافه کرد: اکنون کارگاه های آموزشی کسب مهارت زندگی و آموزش خیاطی برای مادران وکلاسهای هنری وآموزشی، قصه گویی و مهد کودک مرکز برای کودکان برپاست.

چاپ چاپ