شهرداری به رنج خانوار ایثارگر تهران اهتمام بیشتری داشته باشد
محسن هاشمی:

شهرداری به رنج خانوار ایثارگر تهران اهتمام بیشتری داشته باشد...

تاریخ انتشار: 27 سپتامبر 2020 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهرداری به رنج خانوار ایثارگر تهران اهتمام بیشتری داشته باشد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید نسبت به رنج خانواده‌های ایثارگران تهرانی که بر اساس آمار ۱۰۰ هزار خانوار هستند، اهتمام بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از دستور خود با اشاره به اینکه امروز آخرین روز از هفته دفاع مقدس است، گفت: تهران با ۲۱ هزار شهید جزو رتبه‌های نخست ایثارگری کشور است.

وی ادامه داد: در میان رزمندگان تهرانی ۷۰ هزار جانباز وجود دارد که نیمی از آنها بالای ۲۵ درصد است.
هاشمی با بیان اینکه جانبازان و خانواده‌های شهدا هنوز از مشکلات ناشی از جنگ رنج می‌برند خطاب به شهردار گفت: شهرداری باید نسبت به رنج خانواده‌های ایثارگران اهتمام بیشتری داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه جمعیت خانواده‌های ایثارگر مجموعاً در تهران ۱۰۰ هزار خانوار برآورد شده است، افزود: این آمار به این معنی است که در تهران مجموعاً ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم با جنگ در ارتباط بوده‌اند.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: پروژه‌های تأمین سلاح و تجهیزات و پروژه‌های مهمات سازی عمدتاً در کارخانجات و صنایع دفاع تهران ساخته شده است.

وی ادامه داد: سپاه تهران از نیروهای خط‌شکن دوران دفاع مقدس بوده و از درون آن شهید همت‌ها و رستگارها به تهران تقدیم کرده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: با فرص نقش مؤثر تهران لازم است با استفاده از این اعداد و ارقام در شرق تهران و فضاهای فرهنگی تقدیرهایی از این خانواده‌ها صورت گیرد.

کد خبر ۵۰۳۳۷۹۹

چاپ چاپ