‌‌در آیین نکوداشت شمیران در هفته تهران:  چهره های ماندگار و مفاخر شمیران تجلیل شدند
تاریخ انتشار: 05 اکتبر 2020 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

‌‌در آیین نکوداشت شمیران در هفته تهران: چهره های ماندگار و مفاخر شمیران تجلیل شدند...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

چهره های ماندگار، مفاخر شمیران و بزرگان محلات شمال تهران در اولین روز از هفته تهران و آیین نکوداشت شمیران مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در آیین نکوداشت شمیران در هفته تهران که با حضور سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، سید حسن میر کریمی رییس اوقاف شمیرانات، سید عباس سجادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه و دیگر معاونان و مدیران شهری منطقه در سرای محله جماران برگزار شد حضور مفاخر و بزرگان شمیران را در این مراسم نشان دهنده عمق همیت، انگیزه، تعلق خاطر آنان به این نقطه از پایتخت دانست.

وی گفت: احساس تعلق خاطر به تهران به نسبت بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ایران کمتر است و آن بعلت مهاجرت افراد به تهران است که شهر اصلی خود را شهر آبا و اجدادی می دانند و تهران را به عنوان شهر دوم خود می شناسند.

موسوی افزود: نگاه جزیره ای نباید به تهران و شمیران داشت چرا که تهران بعنوان یک شهر نیست بلکه بعنوان پایتخت ایران اسلامی است و از شمیران تا ری را تشکیل می دهد و نقش مهمی در رویدادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشوردارد.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: نگاه سودآور به شمیران باعث شده که برای شناخت هویت و تاریخچه شمیران کمتر تلاش شود ولی با برپایی هفته تهران و نکوداشت شمیران سعی در شناخت بزرگان، صاحبنظران، مفاخر و صاحب نام های این منطقه از تهران شده تا مردم با واقعیت و اصل شمیران بیشتر آشنا شوند.

موسوی همراهی و همکاری شهروندان شمیرانی را در همدلی های اجتماعی بسیار گسترده دانست و گفت: در جریان سیل گلستان ۴۵ کامیون از ۸۷ کامیون اعزامی شهر تهران متعلق به شمیران و منطقه یک بوده و در مورد کرونا نیز تولید ۳۰ هزار بطری آب میوه طبیعی برای بیماران و بیمارستان ها تنها در یکی از مراکز مردمی و تولید ماسک لباس و… از دیگر افتخارات ساکنان این منطقه بوده است.

فرماندار شمیرانات نیز شمیران را نگین انگشتری تهران دانست و گفت: تبلور همه زیبایی های پایتخت با نام شمیران عجین شده و مردم همراه و همیار شمیران در صحنه های مختلف اجتماعی حضور فعال داشتند و ۲۰ میلیارد تومان کمک مردمی به ستاد ملی مبارزه با کرونا کردند و با وجود ۳۷۰ تفرجگاه این منطقه در شرایط اضطراری از حضور در این مراکز خودداری نمودند.

وی افزود: امیدوارم با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت در شمیران روزهای خوب و سبزی را برای بهتر زیستن در این منطقه داشته باشیم و این نگین انگشتری مورد عنایت ویژه قرار بگیرد تا همه ظرفیت های گردشگری آن متبلور شود.

گفتنی است در این مراسم از بزرگان به نامی چون آیت الله هاشمی علیا، حجت الاسلام دین پرور، حجت الاسلام امام جمارانی ، دکتر فخرالدین قوامی، استاد سید عبدالله انوار و بزرگان و مفاخر عرصه های ادبی، ورزشی، فرهنگی، پزشکی، علمی و… تقدیر و تجلیل شد.

چاپ چاپ