شهرداری تهران همراه نیکوکاران است
تاریخ انتشار: 31 اکتبر 2020 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

شهرداری تهران همراه نیکوکاران است

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهرداری تهران همراه نیکوکاران است
شهر: همراه سرای مرکز طبی کودک (خانه عماد) که محلی است برای اسکان خانواده ها و کودکانی که برای عمل پیوند مغز استخوان به تهران سفر می کنند، با حضور شهردار تهران افتتاح شد.
پیروز حناچی، شهردار تهران در افتتاح همراه سرای مرکز طبی کودک (خانه عماد) در خیابان ارومیه از منطقه ۱۱ به خبرنگار شهر گفت: کاری که معمولا مردم و خیرین انجام می دهند با اقدامات دولت و سایر نهادها قابل مقایسه نیست اگر ما در امور خیر این پشتوانه را داشته باشیم مطمئناً به گونه دیگری می توانیم به مردم خدمت رسانی کنیم.

او افزود: امروز از یکی از نهادهایی که به نیت خیر و به یاد عماد پایه گذاری شده بازدید کردیم که نشان می دهد مردم فهیم و خیری داریم که اگر مطمئن باشند کسانی بدون سوء استفاده و با یک نیت خیر کار می‌کنند، در این امر شریک می‌شوند و ما نیز از این حرکتها استقبال می‌کنیم.

حناچی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی (ره) مانند بسیاری از بیمارستان‌های مادر، مرکز مراجعه کسانی است که به طور طبیعی و عادی در زندگی تحت فشارند و تلاش ما این است در چند محور به بیمارستانهای مادر کمک کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از این موارد بحث همراه سراهاست برای کسانی که مجبور می شوند در مدت های طولانی در بیمارستان ها حضور داشته باشند و نیاز به همراه دارند. دیگری همین نمونه است که برای بچه‌های پیوند مغز و استخوان انجام می‌شود که مجبورند در نزدیکی بیمارستان مدتی را اقامت کنند، همان درد بیماری برای این افراد کافی است و تمام تلاش این است که درد دیگری به دردهایشان اضافه نشود و این کمترین کاری است که از دست ما به عنوان مدیران شهری برمی‌آید.

او با بیان اینکه خداوند به تلاش های خیر برکت می دهد، عنوان کرد: چون این تلاشها با نیت خیر است، هر قدمی که برداشته می شود قدم‌های دیگری را پشت سر خود خواهد داشت. در واقع در رفتار خیرخواهانه برکت نهفته است و اگر مردم ببینند که بدون چشمداشت مادی، افرادی این کار را انجام می‌دهند مطمئناً این کار را تعقیب می کنند.

حناچی با بیان اینکه در این زمینه از تجربیات دیگر کشورها نیز می‌توان استفاده کرد، افزود: سازماندهی درست و سلامت در این امور بهترین تبلیغ برای گسترش این کارها است. نمونه‌های این موارد نیز کم نیست؛ از زنده یاد فیروزآبادی که بیمارستان ری را بنیان گذاشت تا کهریزک ها و موارد مشابه خیریه هایی که به آلام مردم می‌پردازند، نشان می‌دهد که کارهای خیر توسط مردم حمایت می شود.

شهردار تهران درباره حمایت و همکاری شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی تهران، یادآور شد: نه‌تنها در مورد دانشگاه علوم پزشکی تهران بلکه در رابطه با همه دانشگاههای علوم پزشکی که بیمارستان‌های مادر دولتی را زیر پوشش دارند به شهرداران سفارش کرده ایم که حمایت‌ها را قطع نکنند و به هر شکل ممکن به کمک کادر درمان بیایند و تلاش کنند که بخشی از این بار را بردارند. هم در داخل بیمارستان ها در تلاش هستیم و هم در سطح شهر چرا که بخشی از این اقدامات مربوط به حوزه های عمومی است که مردم در آنجا تردد می‌کنند.

در افتتاح همراه سرای مرکز طبی کودک پیروز حناچی، شهردار تهران، محمد رضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عباسعلی کریمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ ، خسرو صادق نیت، رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و افسانه قوام شهیدی، مدیر خانه عماد حضور داشتند.

چاپ چاپ