تاریخ انتشار: 16 نوامبر 2020 - اخبار

حضور رایزنان فرهنگی به نمایندگی از مدیریت شهری اصفهان در نمایشگاه شانگهای...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خبر داد:
حضور رایزنان فرهنگی به نمایندگی از مدیریت شهری اصفهان در نمایشگاه شانگهای/ تفاهمنامه فرهنگی اصفهان و نانجینگ ۱۵ روز دیگر امضا می شود
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، مدیریت شهری اصفهان امسال برای حضور در نمایشگاه بین المللی CIIE که بزرگترین نمایشگاه چند منظوره آسیا است از توان رایزنان فرهنگی اصفهان در چین استفاده کرد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مرتضی رشیدی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی CIIE که بزرگترین نمایشگاه چند منظوره آسیا است از پنجم نوامبر (۱۵ تا ۲۰ آبانماه) در شهر شانگهای چین برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان برای انجام رسالت معرفی شهر اصفهان و رونق بخشیدن به فرهنگ، تصمیم گرفت در این نمایشگاه شرکت کند.
وی ادامه داد: برای حضور در این نمایشگاه با ایرانیان مقیم شانگهای و فعالان فرهنگی رایزنی شد و بدون حضور حتی یک نفر از مجموعه شهرداری در چین برای اولین بار در بزرگترین نمایشگاه چندمنظوره آسیا شرکت کردیم و به معرفی آثار، صنایع دستی و فرهنگ شهر اصفهان پرداختیم.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموعه کتابچه هایی به منظور معرفی صنایع دستی و هنر اصفهان آماده و به زبان چینی ترجمه شده و در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت؛ معرفی شهر، تاریخ و هویت شهر اصفهان و رونق اقتصاد فرهنگ هدف ما از شرکت در این نمایشگاه بود که با بازدیدهایی که صورت گرفته روزهایی بهتر از قبل در حوزه ارتباطات فرهنگی با چند شهر چین را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تهیه گزارش اختصاصی شبکه ملی چین از غرفه اصفهان در نمایشگاه که زمان یک ساعته به این موضوع اختصاص داده شد از جمله برنامه های این نمایشگاه بود، گفت: همچنین تمبر یادبود اصفهان به دست کاردار فرهنگی ایران در شانگهای رونمایی شد که یکی از اتفاقات مهم نمایشگاه بین المللی CIIE بود.
رشیدی افزود: همچنین شهردار نانجینگ از غرفه اصفهان دیدار داشت و گفت و گوهایی صورت گرفت تا تفاهمنامه همکاری فرهنگی میان شهرداری های دو شهر اصفهان و نانجینگ منعقد شود؛ همچنین مقرر شد موزه دائم در این شهر به معرفی آثار فرهنگی و تاریخی اصفهان اختصاص داده شود.
وی گفت: رابطان فرهنگی ما در چین در حال رایزنی و تنظیم این تفاهم نامه و انعقاد آن تا ۱۵ روز دیگر هستند.

چاپ چاپ