کلنگ پردیس سینمایی امید شهر مرودشت به زمین زده شد
تاریخ انتشار: 24 دسامبر 2020 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

کلنگ پردیس سینمایی امید شهر مرودشت به زمین زده شد

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش روابط عمومی شهرداری مرودشت؛ کلنگ پروژه پردیس سینمایی امید شهر مرودشت با حضور استاندار فارس، نماینده مردم شریف شهرستان های مرودشت، ارسنجان وپاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار وتعدادی از مسئولین استانی و شهرستان به زمین زده شد.
دکتر رحیمی استاندار فارس در این مراسم، پروژه های پردیس سینمائی را از سری پروژه های فرهنگی مورد حمایت دولت تدبیر و امید در سراسر کشور خواند و ابراز امیداوری کردن که انشاء اله در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه در شهر مرودشت باشیم . چرا که امروزه یکی از شاخص های مهم توسعه فرهنگی در شهر ها بر اساس صندلی های سینمایی تعریف می شود .
مهندس رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در این مراسم با اشاره به وضعیت بحرانی مرودشت در زمینه شیوع ویروس کرونا گفت: با تدابیر ستاد استانی و شهرستانی کرونا و همکاری بسیار خوب اصناف، مرودشت به سرعت از شرایط بحرانی خارج شد. وی افزود: به جرات میتوان مرودشت را از جمله نخستین شهرستان هایی دانست که از وضعیت قرمز خارج شده و به رنگ زرد تغییر وضعیت دادند. پیکری با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف مسئولین و مدیران،توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر است ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در جهت به سرانجام رسیدن پروژه پردیس سینمایی امید مرودشت گفت: با هماهنگی و تعامل خوبی که میان دستگاه های اجرایی و ادارات متولی وجود دارد انشاله شاهد به ثمر نشستن این پروژه در سریع ترین زمان ممکن خواهیم بود.
مهندس جلال رشیدی نماینده محترم شهرستان در مجلش شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاشهای شهرداری مرودشت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اجرائی شدن این پروژه اعلام نمودند که مطالبات فرهنگی مردم به جدا از سوی اینجانب پیگیری خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که در تمامی زمینه های فرهنگی شاخص ها را ارتقاء بخشیم . ایشان تخصیص ۲۷۳ صندلی سینمائی در قالب پروژه پردیس سینمائی امید به مرودشت را نشانه ظرفیت بالای این شهر در مسائل فرهنگی دانش و اعلام کرد یکی از شاخصه های این شهر فرهنگ غنی و برخوردار مردمی است که در تمامی صحنه ها حضور خود را به اثبات رسانیده اند .
عبدالصمد سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت گفت: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در حوزه فرهنگ و هنر تعداد صندلی سالن های سینما و نمایش است که متاسفانه در شهرستان مرودشت به عنوان شهرستان بزرک پس از شیراز می توان گفت با تعطیل شدن تنها سینما قدیمی شهرستان سرانه صندلی سهم شهروندان به صفر رسید که این نقیصه شایسته شهری با پیشینه تاریخی و داشتن هنرمندانی بنام و فرهنگ دوست نمی باشد.
مهندس مکّی شهردار مرودشت نیز با ابراز خرسندی از آغاز عملیات ساخت پردیس سینمائی امید در شهر مرودشت و با مشارکت و عزم جدی شهرداری و همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پروژه بعنوان بزرگترین رویداد فرهنگی هنری امسال در شهر مرودشت یاد کرد و خواستار حمایت دولت محترم در تکمیل این پروژه باشد .
شهردار مرودشت در ادامه خاطر نشان کرد: تفاهم نامه این پروژه در تیرماه ماه سال ۱۳۹۹ فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان شهرداریها منعقد گردیده که در سطح کشور، شهر مرودشت به عنوان سیزدهمین پروژه پردیس سینمایی امید به شمار می رودکه درهمین راستا و پس از حضور ریاست سازمان امور سینمائی وزارت ارشاد و هیأت همراه در شهر مرودشت در تاریخ ۷ شهریور ماه ۹۸ تفاهم نامه امضاء و به جهت یافتن محل این پروژه، بوستان های ملت و انقلاب وپرستار نیز مورد بازدید قرار گرفت که نهایتاً بوستان پرستار از تمامی دست اندرکاران انتخاب و کلنگ پروژه به زمین زده شد .
وی در ادامه بیان داشت: این پروژه شامل ۲۷۳ صندلی سینمائی می باشد که با قیمتهای امروز هر صندلی سینما ۰۰۰/۰۰۰/۲۵ تومان هزینه در بردارد ( تقریباً ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۷ ) تومان که از این مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۷۰۰ تومان آن را وزارت ارشاد و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰ ) تومان بصورت اسناد خزانه اسلامی ۱۴۰۲ توسط سازمان شهرداریها و مابقی هزینه ها بعهده شهرداری مرودشت می باشد.
در پایان این مراسم به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) که مصادف از با روزپرستار، از حافضان سلامت این شهرستان توسط استاندار فارس و مسئولین تجلیل شد.

**
عضویت در شبکه های مجازی شهرداری مرودشت
سروش:
sapp.ir/shahrdari_marvdasht
ایتا:
eitaa.com/shahrdari_marvdasht
گپ:
gap.im/shahrdari_marvdasht
بله:
ble.im/shahrdari_marvdasht
آی گپ:
iGap.net/shahrdari_marvdasht

چاپ چاپ