- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

سرمایه گذارخارجی شهر رویاها ۵۰ میلیارد تومان به طور مستقیم هزینه کرده است

معاون اداری و مالی شهرداری اصفهان اعلام کرد: سرمایه گذار خارجی شهررویاها ۶۰ درصد تجهیزات این پارک بازی را با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نصب کرده است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، مرتضی حسام نژاد با اعلام این مطلب گفت: شهررویاها مجموعه ای منحصر به فردی است که علاوه بر ۹۶ دستگاه بازی، ۳ سینما رویا چند بعدی با بنا و محیطی وی‍ژه ایجاد شده که فیلم نامه این سه سینما به گونه ای است که با المان های شبیه سازی شده متناسب می باشد و بازدیدکننده را به طور کامل در صحنه این سناریو قرار می دهد.
وی با اشاره به سینما رویا شهر واژگون تصریح کرد: این بازی دارای ۱۰ کابین ۸ نفره است که روی ریل با طول ۴۰۰ متر حرکت می کند.
معاون اداری و مالی شهرداری اصفهان از سینما رویای دنیای زیرآب سخن به میان آورد و گفت: این بازی همانند صدف در مرکز شهررویاها قرار دارد که این صدف در ابعاد ۶۰ متر دهنه و۵۰ متر ارتفاع ساخته شده؛ این صدف در مقیاسی است که از امامزاده سید محمد در خمینی شهر، بزرگراه شهید کشوری و میدان احمد آباد مشاهده می شود.
وی با بیان این که مساحت شهر رویاها ۱۷۰ هزا متر مربع با زیربنای ۶۱ هزار متر مربع به صورت مجسمه سازی است اذعان داشت: در مجموعه شهررویاها ۹۶ دستگاه وجود دارد به طوری که بازدیدکننده ها از ساعت ۱۷ بعداز ظهر تا ۲۴ می توانند از این دستگاه ها استفاده کنند.
حسام نژاد با اشاره به این که شهررویاها با مشارکت بخش خارجی تحت عنوان شرکت با سابقه چینی ساخته شده است افزود: شهررویاها تجربه تازه و بی مانندی ازهیجان، تفریح و سرگرمی است ودر تمام رده های سنی می توانند از این مجموعه استفاده کنند.
وی با تاکید بر این که طراحی و ساخت شهر رویاها با شرایط اقلیمی حتی از لحاظ فرسایش با اصفهان تطبیق داده شده است تصریح کرد: سازمان عمران شهرداری، شرکت سامان گستر و شرکت شادی آفرین در ساخت شهر رویاها به عنوان مجموعه نو و ابداعی مشارکت داشتند.
معاون اداری و مالی شهرداری با بیان این که در شهر رویاها خانواده ها ۹۰ درصد زمان خود را با یکدیگر می گذرانند اذعان داشت: این پارک بازی مدرن با ۷ بخش موضوعی مختلف و مدرن و در فضاهای باز و بسته این قابلیت را دارد که ۶۰۰ بازدید کننده را همزمان سرگرم کند.
وی با اشاره به این که سعی شده در شهر رویاها از فرهنگ و دانش ایرانی استفاده شود خاطر نشان کرد: در قسمت پایین اول ساختمان واژگون دایناسورها سالن سرگرمی ها و اختراعات فن آموز با حدود ۲۰ موضوع در رابطه با علوم فیزیک از جمله آیینه های محدب و مقعر، لیزر، روباتیک و غیره ایجاد شده که بر ای هر ایرانی غرور آفرین است.
حسام نژاد اضافه کرد: با توجه به این که سرمایه گذار خارجی شهر رویاها ۶۰ درصد تجهیزات این پارک بازی را با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نصب کرده به طوری که این هزینه به صورت مستقیم انجام شده است لذا مقررگردیده ۲۸ درصد از سهم فروش بلیت این مجموعه را طی ۱۰ سال دریافت نماید.
وی با بیان که شهرداری اصفهان با تمام توان در حال مذاکره با شرکت خارجی سرمایه گذار شهررویاها جهت تغییر فرایند نحوه دریافت بلیط به صورت خرد می باشد تاکید کرد: تحلیل پژوهشی شهرداری اصفهان و طی نظر سنجی از طریق سیمای شهر برای نحوه دریافت قیمت شهر رویاها به صورت دریافت هزینه به ازای هربازی است.
وی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان بر اساس نگاه فرهنگی و اجتماعی خود تمایل دارد استفاده از شهر رویاها برای عموم مردم به ترتیب شهروندان، هموطنان و گردشگران خارجی است.
معاون اداری و مالی شهرداری اصفهان افزود: بر اساس خواسته مردم و شورای اسلامی شهر مبنی دریافت بلیت شهر رویاها به صورت خرد در حال ایجاد زیرساخت های لازم برای مهم هستیم .
وی با اشاره به این که با سرمایه گذار چینی در حال مذاکره برای موافقت دریافت بلیت به صورت خرد هستیم ادامه داد: با توجه به این سرمایه گذار خارجی شهر رویاها ۱۳ شهربازی در دنیا احداث کرده لذا اصرار دارد تا به صورت یکنواخت نحوه دریافت بلیت یعنی به طور تمام و یکجا باشد؛اما مدیریت شهری به منظور استفاده بیشتر اقشار جامعه از این مجموعه با سرمایه گذار چینی برای دریافت بلیت به صورت خرد در حال مذاکره است و امید می باشد طی ۱۵ روز آینده به نتیجه برسد.
حسام نژاد تاکید کرد:در صورت توافق با سرمایه گذار خارجی امکانات فنی و زیرساخت های دریافت بلیت شهر رویاها به صورت خرد در اسرع وقت نصب می شود.
وی با بیان این مطلب که شهررویاها در مجاورت کوه نخودی ابتدای بزرگراه شرق ساخته شده است افزود: بر اساس برنامه ریزی بلند مدت قرار است این کوه به قطب تفریحی با محوریت طبیعت گردشگری تبدیل شود به طوری که شهر رویاها بر طبق ایده های جدید به روز رسانی می شود تا همانند آثار تاریخی همچون پل خواجو و میدان امام (ره) افتخاری برای اصفهانی ها باشد و خاطره ای خوش و شیرین برای همه بازدیدکنندگان بر جای بگذارد.

اداره ارتباطات رسانه ای
روابط عمومی شهرداری اصفهان