- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

همایش های تخصصی ساختمان، فرصتی برای حفظ سرمایه های ملی و ایمنی شهر است

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک برگزاری همایش های تخصصی ساختمان را فضایی مناسب در راستای حفظ سرمایه های ملی و ساختن شهری ایمن و دارای زیبایی های بصری قابل قبول قلمداد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در آستانه برگزاری دومین همایش نما و گردهمایی سازندگان و طراحان در شمال تهران، در دیدار با برگزارکنندگان این همایش ها ضمن بیان مطلب فوق افزود: برگزاری چنین همایش هایی فرصتی مغتنم است تا مباحث ایمنی و تاب آوری شهر و همچنین موضوعات مرتبط با نما، بین سازندگان و طراحان و مسئولین مرور شود تا در نتیجه آن شهر را به سمت زیبایی بصری و ایمنی بیشتر سوق دهیم.

وی افزود: اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، به روز شدن و بومی شدن مقررات و قوانین ایمنی و تاب آوری در شهر، حساس شدن و ورود دستگاه های ذیربط، تفکیک و تعریف درست وظایف عملیاتی، فنی، مهندسی و جایگاه سازمان آتش نشانی از مواردی است که در تعامل و گفتمان سازندگان و مسئولین می تواند به جایگاه درست خود نزدیک شود.

شهردار منطقه یک با اشاره به مصادیق نا ایمنی در شهر عنوان کرد: پایداری سازه، موضوعات خاک و ژئوتکنیک، مسایل تاسیسات، آلودگی هوا، مباحث پدافند غیر عامل، سیل، حوادث طبیعی و حریق نیز از مصادیق نا ایمنی است که همه این ها بحث و بررسی دقیق خود را می طلبد.

موسوی خاطر نشان ساخت: با بهره گیری از چنین همایش هایی باید تلاش کنیم در مباحث یاد شده ضمن نگاه به گذشته، وضع موجود را تحلیل کنیم و در عین حال افق روشنی را برای آینده ترسیم نماییم تا آن چه که در شان شهروندان و جامعه مهندسی کشور است اتفاق بیافتد.

برگزار کنندگان دو همایش یاد شده نیز آمادگی خود را در ارائه برنامه هایی پربار در مباحث نما و ایمنی در همایش اعلام کردند.

گفتنی است دومین نمایشگاه و همایش نما ۱۶ تا ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ با مشارکت مناطق ۲۲گانه در محل نمایشگاه های شهرداری تهران در بوستان گفتگو و همچنین دومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک با محوریت ساختمان ایمن ۳۰ دی و ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ در مرکز همایش های بین المللی رایزن در شمال تهران برگزار خواهد شد.