- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

جلب مشارکت های مردمی در تحقق سلامت شهروندان منطقه ۷

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۷ با تاکید بر اینکه تحقق سلامت شهروندان نیازمند همکاری های بین بخشی است، گفت: امروزه تمامی شهرهای توسعه یافته رمز موفقیت خود را در مشارکت مناسب شهروندان در اداره جامعه و حضور آنان در فعالیت های داوطلبانه می دانند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، در همین راستا نشستی با حضور مدیر اداره همکاری های بین بخشی اداره کل سلامت شهرداری تهران، مدیر مرکز جامعه معلولین ایران، مدیر اداره سلامت و ورزش، کارشناسان سلامت و مسئولین خانه های سلامت منطقه برگزار شد.

در این نشست مدیر اداره همکاری های بین بخشی اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: برای حل مشکلات حوزه سلامت شهروندان راهی جز مشارکت بین بخشی نداریم و خوشبختانه اداره کل سلامت شهرداری تهران در این راستا تدابیر مناسبی در نظر دارد.

وی در این نشست کارشناسان سلامت و مسئولین خانه های سلامت را حلقه اتصال همکاری های بین بخشی خواند و تاکید کرد: در خصوص جلب مشارکت بخش های دولتی و غیر دولتی با توجه به ظرفیت و پتانسیل مثبت منطقه هفت از جمله بیمارستان ها، خانه بهداشت، مراکز خیریه، مرکز جامعه افراد دارای معلولیت، خانه های سلامت، بنگاه های اقتصادی و دانشگاه ها، می توان با تشکیل بانک اطلاعاتی از سازمان های دولتی و غیر دولتی (NGO) حوزه سلامت، شناسایی و جذب نخبگان، شناسایی افراد داوطلب، اعتمادسازی و ایجاد تعامل دوطرفه با سازمان ها در مسیر سلامت شهروندان گام های موثری برداریم.

شایان ذکر است پیش از برگزاری این نشست مدیر اداره همکاری های بین بخشی اداره کل سلامت شهرداری تهران از مرکز جامعه معلولین ایران بازدید کرد.

گفتنی است طی این بازدید مدیر مرکز جامعه معلولین ایران ضمن معرفی این مرکز از همکاری های بین بخشی صورت گرفته بین اداره سلامت و ورزش منطقه هفت تشکر کرد و گفت: مدیریت شهری همواره در کنار نظام سلامت و جامعه معلولین حضور داشته از همین رو امیدواریم تا با هم افزایی و همکاری بین بخشی بتوانیم شاهد مشارکت بیشتر افراد دارای معلولیت در جامعه باشیم.