- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

اولین جلسه هم اندیشی حقوق کودک برگزار شد.

?به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان اولین جلسه حقوق کودک با حضور سرپرست اداره دوستدار کودک شهرداری، سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، نمایندگان استانداری، دادگستری، بهزیستی و آموزش و پرورش در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

?در این جلسه سرپرست اداره دوستدار کودک از افتتاح کلینیک حقوق کودک در دهه فجر امسال در شهر سمنان خبر داد و گفت: چشم‌انداز کنوانسیون حقوق کودکان در دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک در کانون توجه قرار دارد؛ از این رو شهرهای دوستدار کودک برای بسترسازی از نظر کالبدی تلاش می‌کنند تا مطابق نیازهای کودکان، امنیت و نشاط آنها فراهم شود.

?سمانه محمدیان اظهار داشت: در کشور، قوانین زیادی درمورد حقوق کودکان وجود دارد که بسیاری از آنها هنوز به بستر اجتماع نیامده و باید این امر محقق شود تا کودکان ما از این حقوق از جمله حق حیات، سلامت، آموزش، تغذیه سالم، زندگی شایسته، زندگی کنار والدین بهره‌مند شوند و در این امر خانواده‌ها، مدارس، مسئولان همگی برای محقق شدن این حقوق در بستر جامعه باید پای کار بیایند.

?وی با بیان اینکه ۱۲ شهر ایران از جمله سمنان هم اکنون به عنوان پایلوت شهرهای دوستدار کودک برای همکاری با یونیسف هستند، افزود: از ظرفیت کلینیک‌های کودک می‌توان برای ورود به مسائل مختلف مربوط به حقوق کودک استفاده کرد که تاکنون به نظر می‌رسد این ظرفیت کمتر به‌کار گرفته شده است.

?گفتنی است تا کنون ۹ کلینیک حقوق کودک در کشور راه اندازی شده است و تا پایان سال ۲۲ کلینیک دیگر در سایر نقاط کشور احداث خواهد شد.