در شمال تهران

‌زعفرانیه به عنوان محله دوستدار کودک آماده سازی می شود

تاریخ انتشار: 13 ژانویه 2021 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

زعفرانیه به عنوان محله دوستدار کودک با هدف ایمنی و امنیت، سلامت و بهداشت عمومی، حمل و نقل، زیرساخت های فیزیکی و اجتماعی برای حضور بیشتر کودکان و نوجوانان آماده و مناسب سازی می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در خصوص انتخاب زعفرانیه به عنوان محله دوستدار کودک اظهار داشت: یکی از راه های تحقق شعار مدیریت شهری با عنوان “تهران شهری برای همه” توجه به مناسب سازی شهر برای گروه های مختلف شهروندان، از جمله زنان، مردان، کودکان، معلولان و … است.

وی افزود: با بهره گرفتن از مشارکت خوب شهروندان منطقه، طرح “محله دوستدار کودک” در زعفرانیه به مرحله اجرا در آمد و امیدواریم این طرح به تدریج در تمامی محلات منطقه اجرایی شود.
سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه نیز خاطر نشان کرد: طبق نظر مشاورین طرح، این برنامه براساس چک لیست استاندارد و پیمایش میدانی توسط کارشناسان متخصص آماده شده است و براساس اطلاعات جمعیتی، حدود ۱۷ درصد ساکنین محله زعفرانیه کودک و نوجوان هستند که این موضوع برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های خاص مدیریت شهری و توجه بیشتر به این رده سنی را گوشزد می کند.

وی گفت: در طرح محله دوستدار کودک، با تمام ذینفعان به ویژه کودکان و نوجوانان، ساکنین محله، والدین و مدیریت شهری گفتگو شده و تمام معابر و بوستان ها برای حضور و تردد بیشتر و ایمن تر کودکان مناسب سازی می شود.
سجادی با تشریح ویژگی های محله به برخی برنامه های عملیاتی در حوزه معاونت های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی اشاره کرد و افزود: برنامه های زیرساختی طرح در ۳ سال و برنامه های اجتماعی و فرهنگی آن طی ۵ سال در محله به اجرا خواهد رسید.

چاپ چاپ