- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

نورافشانی ویژه شب پیروزی انقلاب اسلامی در میدان امام حسین(ع) و مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان

نورافشانی ویژه شب پیروزی انقلاب اسلامی در میدان امام حسین(ع) و مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان/
توزیع دوهزار پرچم برای راهپیمایی خودرویی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با گرامیداشت دهه فجر و سالروز چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: به این مناسبت، نورافشانی های ویژه شب پیروزی انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن ساعت ۲۱ امشب در مناطق مختلف شهر اصفهان انجام می شود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی افزود: به رسم سال های گذشته، از فراز ساختمان شهرداری مرکزی اصفهان در میدان امام حسین(ع) نورافشانی ویژه این ایام رأس ساعت ۲۱ انجام می شود. همچنین نورافشانی از فراز ساختمان های شهرداری در مناطق مختلف شهرداری از جمله ساختمان منطقه ۱۰ در خیابان پروین، منطقه ۱۱، ساختمان شهرداری منطقه ۱۳ در کوی حضرت ولی عصر(عج)، ساختمان منطقه ۱۴ در خیابان زینبیه انجام می شود.
وی ادامه داد: برنامه نورافشانی ویژه در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط خاص از جمله پل خواجو، پل مارنان، نورافشانی بزرگ خیابان رزمندگان منطقه هشت، خیابان پروین، خیابان زینبیه، میدان شهید فهمیده منطقه ده، میدان شاهد و مسجد اسلامی در منطقه ۱۱ نیز پیش بینی شده که جای جای آسمان شهر را زیبا خواهد کرد.
*توزیع دوهزار پرچم برای راهپیمایی خودرویی
وی به توزیع دو هزار پرچم در مسیرهای خودروهای شرکت کننده در راهپیمایی خودرویی روز ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: با همکاری اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان و مناطق، توزیع پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای راهپیمایی خودرویی انجام می شود. همچنین فضاسازی میدان امام(ره) با نصب پرچم ها و …، فضاسازی مسیرها، جایگاه مراسم تلویزیونی در میدان امام(ره) از سوی شهرداری اصفهان صورت می گیرد.

وی در ادامه در خصوص دیگر اقدامات، فضاسازی شهری و گرامیداشت این ایام از سوی شهرداری اصفهان گفت: ۶ مجموعه طرح از سوی اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان، طراحی و منتشر و در این طرح ها با کلید واژه” فجر فاطمی” و ” ایران قوی” به مفاهیم آزادگی، امید، عزت، اقتدار، حضور سرافرازانه و … پرداخته شد.
ایمان حجتی افزود: ۲۰۰ جفت لمپوست و دیگر ظرفیت های تبلیغات محیطی شهرداری اصفهان نیز به این موضوع اختصاص یافت و به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصاویر خاطره انگیز فجر انقلاب اسلامی، تداوم حضور مردم در صحنه و تصاویر شهدا مزین شد.
*آذین بندی ویژه خیابان ها در مناطق ۱۵ گانه
وی گفت: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان و مناطق ۱۵ گانه نیز در هر منطقه یک خیابان و یک محور را به طور ویژه آذین بندی کرده و در مجموع بیش از ۲ هزار پرچم ایران در پایه پرچم های سطح شهر و … نصب شد. علاوه بر آن، رینگ های ترافیکی شهر اصفهان و … هم در این ایام به المان های نوری و پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، مزین گردید.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اضافه کرد: تعداد ۳۰ عدد قاب نیز در مناطق ۱۵ گانه نصب شد که با جمله محوری ” در هوای آن روزها” در قالب سازه های چندبعدی، شعارهای امیدبخش را در قاب پنجره، آسمان و با تصویر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشید.
* نصب تصاویر شهدا در محورهای مختلف به ویژه مسیر گلستان شهدا
به گفته وی، تصاویر ۲۱۷ شهید انقلاب نیز در بیش از هفتاد نقطه در مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا از سوی منطقه ۶ و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نصب و تصاویر این ۲۱۷ شهید در یک طرح ویژه هم به صورت تجمیعی نصب شده است.
* بوم های بزرگ نقاشی های شهری
به گفته وی، سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان نیز جشنواره “مرز و بوم”؛ جشنواره دانشجویی نقاشی شهری به مناسبت دهه فجر را برگزار کرد که در آن دانشجویان با موضوعات ولادت حضرت زهرا (س)، روز مادر، مقام زن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان، مشغول نقاشی روی بوم های بزرگ شهری شده و شهروندان به طور زنده ترسیم این نقاشی ها را مشاهده کردند.
*طراحی و استقرار ۱۵ ایستگاه ” شب های روشن”
وی با اشاره به طراحی ایستگاه هایی با عنوان “شبهای روشن” ویژه این ایام اظهار داشت: ۱۵ ایستگاه با عنوان شبهای روشن در سطح شهر اصفهان و در مناطق ۱۵ گانه شهر، جانمایی و برپا شد؛ این ایستگاه ها با هدف ایجاد شور و نشاط شهری و نمایش تصاویر خاطره انگیز مبارزات مردم در دوران انقلاب اسلامی و صحنه های باشکوه آن ایام و همچنین پخش آهنگ های انقلابی برپا شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اعلام کرد: نمایش واره نور، صدا و تصویر همراه با اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری از طریق این ایستگاه ها حال و هوای خاصی به شهر بخشید و این ایستگاه ها تا ۲۲ بهمن ماه در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان دایر است.
وی ادامه داد: این ایستگاه ها همچنین جوانان و نوجوانانی که خاطره ای از آن ایام ندارند را با حال و هوای آن روزها آشنا می کند. همچنین نورافشانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران از دیگر برنامه های این غرفه ها به شمار می رود.
به گفته وی، ساختمان ارگ جهان نما، خیابان شهیدان، پل خواجو، پل بزرگمهر، پل فلزی، فلکه فیض، میدان ۲۵ آبان، میدان احمدآباد، میدان شهید علیخانی، میدان رهنان، چهارراه عاشق اصفهانی و فلکه خوراسگان از جمله ایستگاه های مستقرشده شب های روشن در مناطق است.
حجتی اظهار داشت: دیواره پازلی ساختمان ارگ جهان نما واقع در میدان امام حسین(ع) اصفهان نیز به این مناسبت تغییر کرد که به همزمانی این ایام با میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و کلیدواژه ” فجرفاطمی” اشاره دارد.
*۱۳۴ عنوان برنامه فرهنگی شهرداری اصفهان با ۵۰۰ اجرا
وی ادامه داد: معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان همچنین ۱۳۴ عنوان برنامه فرهنگی اجتماعی و ورزشی را در قالب ۵۰۰ اجرا با همکاری مناطق برنامه ریزی کرد و این برنامه ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مدنظر قراردادن سلامت شهروندان در محلات و خیابان‌های شهر اصفهان برگزار شد. مسابقه کتابخوانی، کارگاه، نمایش، کنسرت آنلاین، رقابت های ورزشی و … موضوعات این برنامه ها را تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: این ۵۰۰ اجرا شامل رونمایی از چند مجموعه کتاب، برنامه “محله عمودی” ویژه دهه فجر در کنار مجتمع های مسکونی بزرگ به نحوی که ساکنان مجتمع ها از بالکن و پنجره خانه خود قادر به تماشای برنامه هستند، اجرای پرفورمنس “برای وطنم”، “شهر من”، “شهر به خیر” و … اجرای نمایش های محیطی در سطح شهر و … است که بخشی به صورت مجازی از طریق ظرفیت مناطق، فرهنگسراها و … و بخشی به صورت حضوری با رعایت پروتکل ها در نقاط مختلف شهر برگزار شد.