- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

احداث اولین پارک ترافیک منطقه ۷ در بوستان آزادگان

شهردار منطقه ۷ از احداث اولین پارک ترافیک این منطقه در بوستان آزادگان با هدف آموزش صحیح کودکان با قوانین ترافیکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، سمیه حاجوی با بیان این مطلب افزود: عملیات ساخت پارک ترافیک در بوستان آزادگان واقع در ضلع جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی از ۱۵ بهمن ماه آغاز شده و پیش بینی می شود تا اوایل سال ۱۴۰۰ نیز به اتمام برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: ساختمان آموزشی به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع، پل عابرپیاده، مسیر دوچرخه، تقاطع زمان دار، مسیر یکطرفه، سه راه، چهارراه و مسیر دوطرفه، ایستگاه حمل و نقل عمومی و المان ها و تجهیزات ترافیکی رایج از جمله امکانات پیش بینی شده در این پارک خواهد بود.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه آموزش ایمنی ترافیک بدون تردید یکی از مؤثرترین روش تغییر الگوهای رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک است، خاطرنشان کرد: در بین گروه‌های مختلف آسیب‌پذیر در محیط ترافیک، کودکان و نوجوانان به لحاظ عدم برخورداری کافی از دانش ایمنی عبور و مرور در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مستقیم رفتار ترافیکی به کودکان و نوجوانان در محیط واقعی همواره همراه با بروز خطرات احتمالی برای آنها است، تصریح کرد: کودکان می توانند در قالب تفریح و بازی آموزش ها و قوانین لازم را آموزش ببینند.