- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

۲۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای پروژه خیابان های تابان و آسمان

تحقق آرزوی دیرینه مردم شمال شرق اصفهان و شهرستان های اطراف
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: برای اجرا و آزادسازی خیابان‌های تابان، آسمان و تقاطع غیرهمسطح آفتاب ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۷۰ میلیارد تومان در حوزه آزادسازی و ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی بوده است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی شمسی در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه‌ های عمرانی آماده افتتاح در منطقه ۱۴، اظهار کرد: به زودی آیین افتتاح رسمی خیابان‌های تابان و آسمان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه حدفاصل پروژه تقاطع آفتاب تا خیابان آیت الله غفاری با نام «تابان» و از آیت الله غفاری تا میدان شهدای ورزشکار با نام «آسمان» نامگذاری شده است، تصریح کرد: احداث این خیابان ها اقدامی بزرگ است که سالها مورد انتظار مردم شمال شرق و شهرستان‌های اطراف از جمله برخوار، شاهین شهر و دولت آباد بود.
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: احداث خیابان های تابان و آسمان منجر به توسعه ۱٫۶ متر مربع سرانه فضای سبز ، رفع آلودگی از میانه منطقه ۱۴ و خروج آلایندگی کامیون ها با خروج آنها از محدوده منطقه شده است. برای اجرا و آزادسازی این خیابان‌ها و تقاطع غیرهمسطح آفتاب ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۷۰ میلیارد تومان در حوزه آزادسازی و ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی بوده است.
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان هزینه اجرایی سیستم روشنایی خیابان های تابان و آسمان را بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: سیستم روشنایی خیابان‌های تابان و آسمان در این منطقه به طول ۵۳۰۰ متر مربع بوده که ۹۰۰ متر از آن در مسیر رینگ چهارم واقع شده است.
*کاهش ترافیک خیابان بعثت، سه راه نقشینه و میدان جوان
وی گفت: اجرای این پروژه‌ها کاهش ترافیک خیابان بعثت، سه راه نقشینه و میدان جوان را به همراه داشته و به طور میانگین از جان باختن سالانه ۱۵ نفر در این محدوده بر اثر تصادفات جلوگیری می کند.

شمسی با اشاره به خرید پساب تصفیه شده برای فضای سبز منطقه، تاکید کرد: منطقه ۱۴ با خرید پساب شمال شهر در شرایط کنونی بحران آب، فضای سبز را با نشاط تر کرده و خوشبختانه با این اقدام کمبود آب در شمال شهر با خرید پساب رفع شده است.
*افزایش چهاربرابری بودجه منطقه چهارده، منطقه ای کم برخوردار
وی با بیان اینکه بودجه سال جاری منطقه چهارده، ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: این بودجه با حمایت‌های شهرداری به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در این منطقه هزینه شده است، این آمار غیر از هزینه‌های مربوط به خط دو قطار شهری اصفهان است که در حال حاضر چهار ایستگاه آن در این منطقه در حال احداث است.
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های مترو با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و مرحله سفت‌کاری آنها به اتمام رسیده است.
وی گفت: در صورت اجرای خط دو مترو با همین روند و سرعت فعلی وضعیت حمل و نقلی ۲۰۰ هزار نفر جمعیت منطقه ۱۴ به صورت روان انجام خواهد شد و از شرایط حاشیه نشینی نجات پیدا می‌کنند.