کاهش زمان سفر و مصرف سوخت با اجرای سه گانه «تابان»، «آسمان» و پل «آفتاب»
تاریخ انتشار: 23 فوریه 2021 - اخبار, اخبار شهرداری ها

کاهش زمان سفر و مصرف سوخت با اجرای سه گانه «تابان»، «آسمان» و پل «آفتاب»...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خبر داد:
۳ منطقه شهری اصفهان از معضلی ۲۰ ساله نجات پیدا کردند
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: با ساخت سه پروژه خیابان های تابان، آسمان و پل آفتاب، زمان سفر به خصوص برای خودروهای سنگین با ۱۰ دقیقه کاهش مواجه خواهد بود که تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا دارد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر با اشاره به بهره برداری رسمی از پروژه های پل آفتاب، خیابان های تابان و آسمان در هفته جاری اظهار کرد: خیابان آسمان که یکی از این طرح هاست، در ادامه بلوار فرزانگان از خیابان بعثت تا خیابان آیت اله غفاری را شامل می شود که دارای طول دو هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۳۶ متر است.
وی با بیان اینکه از خیابان آیت اله غفاری تا اتصال به رینگ چهارم در منطقه ۱۴ نیز دارای دو هزار و ۲۰۰ متر طول است، گفت: همچنین خیابان تابان، مسیر اتصال به رینگ چهارم را شامل می شود که دارای ۹۰۰ متر طول و ۷۶ تا ۳۶ متر عرض است.
*صرف ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث خیابان های تابان و آسمان و پل آفتاب
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به موقعیت جغرافیایی پل آفتاب نیز تصریح کرد: تقاطع آفتاب در محل تقاطع بزرگراه شهید اردستانی با حلقه حفاظتی است و پل آفتاب شامل پلی بتنی با حدود پنج هزار مترمربع مساحت است که چهار رمپ و لوپ را در برمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه پل آفتاب دارای ۲۵۰ هزار مترمربع سطح است، بیان کرد: همه گردش ها در این پل به صورت غیرهمسطح با استفاده از رمپ، لوپ و مسیرها انجام می شود.
مظفر، هزینه آزادسازی خیابان های آسمان، تابان، محدوده پل آفتاب در منطقه ۱۴ را ۷۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: برای اجرای سه پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است که در مجموع برای آزادسازی و اجرا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون صرف شده است.
وی زمان اجرای این طرح ها را ۱۵ ماه از مدت آغاز پروژه دانست و گفت: هر سه پروژه در سال ۹۷ آغاز شد و در سال ۹۸ در اختیار شهروندان قرار گرفت که در هفته جاری با حضور مسئولان به صورت رسمی بهره برداری می شود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاثیر اجرای این طرح ها را در کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد شهروندان بسیار مهم دانست و گفت: ترافیک خودروهای سنگین که در مسیر سه راه نقشینه و خیابان بعثت عبور می کردند، با احداث این سه پروژه حذف خواهد شد.
وی اجرای این طرح ها را جزو خواسته های ۲۰ ساله مردم مناطق همجوار پروژه ها دانست و افزود: با بهره برداری از این طرح ها، معضلات چندین ساله حذف شد و مناطق ۱۴، ۱۰ و ۷ از بسیاری از مشکلات ترافیکی نجات پیدا کردند.
مظفر اظهار کرد: با احداث خیابان های تابان، آسمان و پل آفتاب زمان سفر ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرد که از نظر کارشناسان این میزان کاهش، تاثیرات زیادی در کاهش مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا خواهد داشت.

چاپ چاپ