تاریخ انتشار: 28 فوریه 2021 - اخبار

تقدیر رئیس پلیس‌راهور ناجا از راه‌اندازی اتوبوس فرهنگی شهرداری قم...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

تقدیر رئیس پلیس‌راهور ناجا از راه‌اندازی اتوبوس فرهنگی شهرداری قم/بیشترین حادثه تصادفات قم مربوط به موتورسواران است
رئیس پلیس‌راهور ناجا در بازدید از اتوبوس فرهنگی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، در جریان برنامه‌ها و طرح‌های مشترک فرهنگی شهرداری قم و پلیس‌راهور قرار گرفت.
به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سردار هادیان فر در حاشیه افتتاح سامانه الکترونیکی کروکی تصادفات، ضمن بازدید از اتوبوس فرهنگی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در جریان برنامه‌ها و طرح‌های مشترک فرهنگی شهرداری قم و پلیس‌راهور قرار گرفت.
رئیس پلیس‌راهور ناجا در این بازدید با اشاره به اقدامات فرهنگی مشترک شهرداری قم و پلیس‌راهور، انجام هر کاری در خصوص کاهش تصادفات را ارزشمند ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و فرمانده ناجا، بحث کاهش تصادفات است.
هادیان فر خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط هرسال ۱۷ هزار کشته و جان‌باخته و ۳۶۵ هزار مجروح بر اثر تصادفات به وجود می‌آید که ۱۵ تا ۲۰ درصد آن‌ها منجر به معلولیت افراد می‌شود.
هادیان‌فر در خصوص کاهش و پیشگیری از تصادفات تصریح کرد: عامل انسانی نیازمند آموزش است و آموزش پس از نهادینه شدن، تبدیل به فرهنگ می‌شود و باید فرهنگ درست رانندگی کردن و استفاده صحیح از وسیله نقلیه و سیستم حمل‌ونقل عمومی را در بین شهروندان نهادینه کرد که در این صورت می‌توانیم آمار بالای جان‌باختگان و مجروحین را کاهش دهیم.
وی با اشاره به همکاری فرهنگی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم و پلیس‌راهور در زمینه آموزش و گسترش فرهنگ ترافیک، با تقدیر از این اقدام تصریح کرد: فعالیت اتوبوس فرهنگی که در حال حاضر در زمینه آموزش ترافیک و ایمنی موتورسواران در حال انجام است، قابل توسعه برای عابرین پیاده و موضوع نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی است که با نشان دادن فیلم‌های مستند در این خصوص می‌توان حساسیت و خطرات آن را به شهروندان متذکر شد.
رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص آمار تصادفات و اینکه آمار فوتی‌های تصادفات قم بیشتر مربوط به تصادفات موتورسیکلت است یادآور شد: کاهش تصادفات و افزایش ایمنی یک تکلیف از طرف مقام معظم رهبری و به‌عنوان تکلیفی قانونی، اخلاقی و شرعی بر همه ما واجب است و می‌توان با همکاری، نسبت به توسعه انضباط در معابر اقدام و تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم.
وی اضافه کرد: بر حسب نظر مراجع تقلید که عمل برخلاف آیین‌نامه‌ها را خلاف شرع می‌دانند انتظار من از مردم دین‌دار قم این است که ضمن رعایت و حفظ انضباط در شهر باید شاهد کمترین آمار تصادفات فوتی باشیم و با توجه به بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) و بیوت مراجع عظام تقلید و مردم متدین همانطور که این استان در اخلاق و دین‌داری شاخص و الگوی همه کشور است با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها شاهد کاهش تصادفات و توسعه انضباط در شهر باشیم.
هادیان فر همچنین از شهرداری قم و فرماندهی انتظامی استان و پلیس‌راه، راهنمایی رانندگی و معاونت اجتماعی استان که در اجرا و گسترش برنامه‌های فرهنگ ترافیک همکاری داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.

چاپ چاپ