- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

شائبه واکسیناسیون یک مدیر سمنانی/ شهرداری تائید کرد دانشگاه تکذیب

شائبه واکسیناسیون برخی عوامل شهرداری سمنان به خصوص مدیر پسماند این سازمان از سهمیه پاکبانان، در استان سمنان نیز مطرح شد موضوعی که حالا شهرداری آن را تائید کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر واکسیناسیون برخی مدیران شهری سمنان یکباره به بمب خبری در استان سمنان بدل شد و نام سمنان را پس از آبادان و علی آباد و برخی دیگر نقاط کشور، بر سر زبان‌ها انداخت.

در این بین دانشگاه علوم پزشکی سمنان نخستین تکذیبیه را صادر کرد. تکذیبی که انتظار می‌رفت از سوی شهرداری سمنان انجام شود اما به هر روی روابط عمومی این دانشگاه نوشت: «به اطلاع شهروندان و هم استانی‌های عزیز می‌رساند به حول و قوه الهی و به همت کارشناسان پر تلاش بهداشتی این دانشگاه واکسیناسیون گروه اول پر خطر از جمله پاکبانان، این قشر عزیز و زحمت کش در تمامی شهرستان‌های این دانشگاه بر اساس لیست اعلامی شهرداری‌ها با سرعت و دقت قابل توجه انجام شده است و با لطف خداوند متعال به عنوان یک دانشگاه پیشرو شرایط لازم برای شروع واکسیناسیون عمومی فراهم شده است.

در شرایط حساس کنونی انتشار این گونه اخبار ضمن اینکه خستگی را بر وجود تلاشگران عرصه سلامت باقی می‌گذارد، بر اعتماد عمومی و بدنه سلامت نیز آسیب رسانده و بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و آرامش جامعه را نیز خدشه دار می‌کند، لذا خواهشمندیم از اخبار کذب و بدون سند منتشر شده توسط برخی افراد توجه نکرده و اخبار موثق کرونا ویروس و واکسیناسیون را از منابع رسمی از جمله سایت و کانال دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیگیری کنید.

واکنش شهرداری سمنان

یک روز از این تکذیبیه عجولانه گذشت و خبرنگاران و اصحاب رسانه موضوع را از شهرداری سمنان پیگیر شدند و پاسخ روابط عمومی شهرداری سمنان به صورت تلویحی موضوع را مورد تأیید قرار داد. روابط عمومی شهرداری سمنان با بیان اینکه هیچ‌گونه تخلفی در تزریق واکسن به پاکبانان در سمنان صورت نگرفته است، اعلام داشت: همه کسانی که در سازمان پسماند شهرداری واکسن کرونا دریافت کردند، بر اساس قوانین و پروتکل‌های اعلام شده، واکسینه شدند.

روابط عمومی شهرداری سمنان اعلام کرد واکسیناسیون پاکبان‌ها صرفاً محدود به همکاران پاکبان نیست لذا همانطور که وقتی از واکسیناسیون کادر درمان سخن گفته می‌شود و مجموعه‌ای از پزشک، پرستار، بهیار و …را دربرمی‌گیرد، وقتی از واکسیناسیون پاکبانان سخن گفته می‌شود نیز این مهم مشمول یک مجموعه از پاکبان، راننده حمل زباله و دیگر همکاران این بخش را شامل می‌شود لذا مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همچون دیگر همکاران این سازمان بر اساس قوانین و زیر نظر مرکز بهداشت شهرستان تزریق دریافت کرده و تخلفی نیز صورت نگرفته است.

ابهام در واکسیناسیون مردمی

موضوع مهم‌تر در کنار سو استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان این است که مدیریت نامناسب دولتی امروز بر نگرانی‌های مردم افزوده زیرا یکسال و دو ماه گذشته و خبری از واکسن نیست و فقط مسئولان از واکسیناسیون مردم در آینده نزدیک خبر می‌دهند لذا جامعه نسبت به این نوع خبرها واکنش شدیدتری نشان می‌دهد حتی اگر توجیه مناسبی داشته باشند.

از طرف دیگر هر روز در دولت حواشی پیرامون کرونا وجود دارد و یک روز اعلام می‌شود که واکسن‌ها پولی است روز دیگر می‌گویند این امر تکذیب شد حال آنکه یک روز اعلام می‌شود پولی نیست اما کسی اگر عجله دارد با پرداخت هزینه زودتر واکسن را دریافت کند و گروهی دیگر همین را هم تکذیب می‌کنند تا این سوال برای اذهان عمومی پیش بیاید که آیا عملکرد دولت، خود منشأ این شایعات و شائبه‌ها نیست؟»

به نظر می‌رسد با روند کنونی این آخرین باری نباشد که خبر واکسیناسیون مدیران شهرداری در کنار پاکبانان در کشور شنیده می‌شود اما به هر روی اعلام کردن مشمولیت مدیر پسماند شهری در زمینه واکسیناسیون پاکبانان دست کم از توجیه درخواست پاکبانان برای واکسن زدن مدیران شهرداری بهتر باشد.

از سوی دیگر دولت اعلام کرده که سند واکسیناسیون را تدوین کرده و قرار است واکسیناسیون عمومی مردم انجام شود، اما هنوز هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است اینکه چرا باید مدیران شهرداری‌ها و برخی ارگان‌های دیگر نسبت به مردم اولویت داشته باشند هنوز بر ما پوشیده است.