- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

بانک شهر از جنس شهرداری و آشنا به مدیریت شهری است

شهردار اراک در نشست مشترک فرصت های سرمایه گذاری شهرداری اراک و شورای اسلامی کلان شهر اراک با روسای بانک شهر، ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از حضور مدعوین در این جلسه گفت: بانک شهر از جنس شهرداری و آشنا به مدیریت شهری می باشد و شهرداری اراک به دنبال این است که به جمع سهامداران بانک شهر افزوده شود و ما انتظار داریم زمینه لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.
وی در ادامه با بیان هدف از تشکیل این جلسه گفت: طی بازدید صورت گرفته از بانک شهر و اطلاع از توانمندی و قابلیت های این بانک در حوزه مدیریت شهری و همچنین خدماتی که این بانک برای توسعه شهرهای کشور داشته، شورای اسلامی و شهرداری اراک مصمم به برگزاری این جلسه شد تا طی مذاکراتی همکاری این بانک با مجموعه مدیرت شهری اراک افزایش یابد.
محمدابراهیم عباسی همچنین خاطرنشان ساخت: شهرداری اراک به دنبال سرمایه گذاری در بانک شهر و استفاده از تسهیلات این بانک در راستای توسعه و عمران شهری می باشد و امید است با همکاری و تعامل متقابل، شهر و شهروندان اراکی را به حق اصلی خود در زمینه عمران، آبادانی و پیشرفت در حوزه شهری برسانیم.
در ادامه جلسه حسین محمدپور زرندی مدیرعامل بانک شهر به ارائه توضیحاتی در خصوص فلسفه وجودی بانک شهر و خدماتی که این بانک ارائه می دهد؛ پرداخت و اظهار داشت: در چهار ماهه ابتدایی امسال بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان پروژه شهری توسط بانک شهر قرارداد بسته شده و یا در شرف انعقاد قرارداد است.
وی تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان طرح دیگر نیز در دست بررسی است که در صورت نهایی شدن میزان تسهیلات پرداختی بانک شهر در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ۱۰ هزار میلیارد تومان در پنج ماهه امسال خواهد رسید.
پور زرندی با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های شهری پروژه‌هایی سودآور هستند، گفت: بانک شهر در حال حاضر در تمام کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ راه‌اندازی شده است، این بانک در سال ۸۸ با پیگیری‌های متعدد و برگزاری ۴۵۰ بار جلسه با مسوولان مربوطه فعالیت خود را آغاز کرد.
وی تاکید کرد: به جرات می‌گویم پتانسیلی که در بانک شهر وجود دارد، در هیچ کدام از بانک‌های کشور وجود ندارد، سهامداران بانک شهر مجموعه شهرداری‌ها و شهروندان هستند و این ظرفیت ارزشمندی است که هیچ کدام از بانک‌ها این ظرفیت را در اختیار ندارد.
پور زرندی ادامه داد: بانکی که هم از جنس شهرداری باشد و هم از جنس بانک به خوبی مشکلات شهری را درک کرده و خدمات لازم را در این زمینه ارائه می‌دهد.
مدیرعامل بانک شهر همچنین با تاکید بر اینکه شهرها باید به شهرهای الکترونیکی تبدیل شوند، اظهار کرد: ایجاد شهر الکترونیکی می‌تواند خدمات راحت و آسان را در اختیار شهروندان قرار داده و بسیاری از پیچیدگی‌های امروز را حل و فصل کند.
پور زرندی گفت: ما در بانک شهر به دنبال سود عده‌ای خاص نیستیم، سهامداران ما شهرداری‌ها هستند که افزایش سرمایه‌ شهرداری‌ها منجر به توسعه و عمران شهری می‌شوند.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: شهر اراک قابلیت تبدیل شدن به شهر الکترونیک را دارد، اگر مسوولان شهرداری پیش قدم شده و زمینه را برای جذب سرمایه‌های مردم فراهم کنند، ما نیز آمادگی داریم تسهیلات لازم را بیش از سایر شهرها در اختیار این شهر قرار دهیم.
کیومرث محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در ادامه این جلسه ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، از حضور صمیمانه مدیرعامل و مسوولین بانک شهر، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان مرکزی، اعضای شورای اسلامی، معاونین شهرداری و اصحاب رسانه که پل ارتباطی مسوولین به شهروندان می باشند تقدیر و تشکر نمود و گفت: امید است که شهر اراک با انعقاد این تفاهم نامه و اجرای پروژه های سرمایه گذاری عظیم به حق؛ خود به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور برسد.
وی در ادامه سخنان خود خواستار استقلال بانک شهر در این شهر شد و گفت: استان مرکزی با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند به خوبی از عهده این مهم برآید.
رییس شورای اسلامی شهر اراک با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه شهرداری با سهام دار شدن در این بانک، بخشی از پروژه های سرمایه گذاری خود را به مرحله اجرا رساند چرا که شهر اراک قابلیت های بسیار مناسب و مطلوبی در بخش های مختلف سرمایه گذاری دارد.
محمودی همچنین خاطرنشان ساخت: ما در شورای اسلامی و شهرداری اراک انتظار داریم که مسوولان بانک شهر، شهرداری اراک را نیز جزو سهامداران این بانک لحاظ کنند تا ما بتوانیم گام‌های ارزنده‌تری در راستای توسعه شهری برداریم.
در ادامه این جلسه هر یک از معاونین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اراک به ارائه مطالبی در خصوص پروژه های خود در بخش های مختلف عمرانی،خدماتی، فرهنگی و ورزشی… که جنبه سرمایه گذاری دارند پرداختند.
پروژه ۵۵ متری، سایت ۹۰ هکتاری مشاغل مزاحم، سایت های مسکونی و تجاری، تفرجگاه ۸۰۰ هکتاری دره گردو، خرید اتوبوس های جدید، نوسازی و افزایش تاکسی های سطح شهر اراک، هوشمندسازی مرکز کنترل ترافیک، دوربین های کنترل سرعت، سیستم مدیریت پارک های حاشیه ای، تقاطع های غیرهمسطح، پخش آسفالت، احیا بافت های فرسوده، خرید ماشین آلات شهرسازی، احداث مجتمع های تولید گل و نهال و کشتارگاه صنعتی، احداث سردخانه میوه وتره بار، احداث صنایع جانبی پسماند و در نهایت ارائه تسهیلات مالی به شهروندان و پرسنل شهرداری از جمله مطرح شده توسط معاونین شهرداری بود که هریک از این موارد به حوزه کاری هولدینگ های متعدد بانک شهر اختصاص خواهد داشت که با تشکیل کارگروه های مربوطه بررسی خواهند شد.
شایان ذکر است تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری اراک با بانک شهر در این نشست با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان مرکزی، رئیس و هیئت همراه بانک شهر، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اراک و معاونین و مدیران عامل شهرداری، منعقد شد.
همچنین تشکیل تیم های کاری و مشاوره ای هر یک از معاونت های بانک شهر با اعضای شورای شهر و معاونت های شهرداری کلانشهر اراک پس از این نشست برگزار گردید و قرار شد در این نشست های تخصصی قرارداد ها و تفاهم نامه هایی برای دریافت خدمات و تسهیلات و همکاری بیشتر بانک شهر و شهرداری اراک منعقد شود.
در انتهای این جلسه کیومرث محمودی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک به عنوان رئیس هیات عامل بانک شهر در استان مرکزی منصوب شدند.