تاریخ انتشار: 10 می 2021 - اخبار

اجرای طرح‌های متفاوت اداره پسماند منطقه۲۱ برای جلب مشارکت شهروندان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

اداره پسماند معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ برای جلب مشارکت هرچه بیشتر و بهتر شهروندان در جمع‌آوری “پسماندهای خشک”، دست به ابتکارهای جالبی زده و طرح‌های نویی در انداخته است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، یدا… طاهری رئیس اداره پسماند این منطقه با اشاره به اینکه طرح “خریداری پسماند خشک شهروندان از سوی کیوسک‌های مطبوعاتی”، برای نخستین بار به شکل پایلوت در منطقه۲۱ اجرا می‌شود، گفت: ۹ غرفه دریافت پسماند خشک در منطقه فعال است که به پیشنهاد شهردار منطقه۲۱ مقرر شد علاوه بر این غرفه‌ها؛ از ظرفیت ۱۸ کیوسک مطبوعاتی که در منطقه وجود دارد هم برای دریافت پسماند خشک شهروندان استفاده شود.
وی ادامه داد: این طرح فقط در منطقه۲۱ اجرا می‌شود و کارهای مقدماتی آن انجام شده است. مخازن جمع‌آوری پسماند خشک در اختیار این کیوسک‌ها قرار گرفته و بنرهایی هم نصب شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم که این کیوسک‌ها می‌توانند در کنار غرفه‌های جمع‌آوری پسماند در زمینه بازیافت فعالیت کنند.
طاهری افزود: این موضوع سبب می‌شود که تعداد غرفه‌های پسماند منطقه۲۱ افزایش پیدا کند؛ فعالیت ۹ غرفه با وجود وسعت منطقه و پراکندگی محله‌ها اندک بود و باید ترتیبی اتخاذ می‌شد تا دسترسی شهروندان به محل‌های خرید پسماند خشک، نزدیک‌تر و سریع‌تر شود.
رئیس اداره پسماند منطقه۲۱ یادآور شد: با اجرای این طرح، یکی از مشکلات و ضعف‌های اصلی را که در زمینه جمع‌آوری پسماند خشک وجود داشت برطرف کردیم. برای اهالی برخی از محله‌ها مسافت غرفه‌های پسماند دور و طولانی بود، اما اکنون تقریبا در هر محله‌ای یک مرکز دریافت پسماند خشک داریم. با اضافه شدن ۱۸ کیوسک مطبوعاتی، اکنون ۲۷ محل برای دریافت پسماند خشک شهروندان منطقه۲۱ در محله‌های مختلف داریم.

چاپ چاپ