جلسه مقدماتی بررسی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار بصورت مجازی در دبیرخانه شورایعالی معماری و شهرسازی برگزار شد
تاریخ انتشار: 23 می 2021 - اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

جلسه مقدماتی بررسی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار بصورت مجازی در دبیرخانه شورایعالی معماری و شه...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مشروح خبر:

جلسه مقدماتی بررسی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار بصورت مجازی در دبیرخانه شورایعالی معماری و شهرسازی برگزار شد

هفته گذشته خبری با عنوان “برگزاری جلسه بررسی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار در تهران”، در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که در پایان، از انتشار زود هنگام مشروح خبر وعده داده بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، طبق وعده داده شده، اینک مشروح خبر پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار در این باره گفت: طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی، از سوی مشاور دانشگاه شیراز و با هماهنگی کارشناسان سازمان عمران و بازآفرینی شهر لار و نماینده ی مقیم مشاور، در تناسب با نیازهای شهرداری و بافت تاریخی لار تهیه شده و نقطه نظرات کارشناسان این شهرداری تا حد مطلوبی در تدوین ضوابط این طرح لحاظ شده است.

قنبرنژاد افزود: شهرداری لار، بعنوان یکی از ۱۶۸ شهرداری محدوده ی مصوب بافت تاریخی در سطح کشور، نیازمند طرحی ویژه برای این ناحیه بود؛ قرارداد این طرح در سال ۱۳۹۵ از سوی اداره کل راه و شهرسازی با دانشگاه شیراز بسته شد.

وی با بیان اینکه تعامل مستمر کارشناسان سازمان عمران و بازآفرینی و مشاور در این طرح، استثنایی بوده است، گفت: امیدواریم بتوانیم روند بازآفرینی بافت تاریخی را با داشتن طرح مصوب، با کیفیت و سرعت بیشتری پی بگیریم.

شهردار لار گفت: بنا بر ضوابط طرح جدید، کسانی که در پی ایجاد بناهای مسکونی با الگوی تاریخی باشند، امکان بهره مندی از ۷۰درصد سطح اشغال را خواهند داشت؛ سازوکار مدیریتی این طرح، انعطاف پذیر بوده و در صورت تاسیس شهرداری برای محدوده بافت تاریخی نیز کارایی لازم را دارد.

وی افزود: شناسایی دقیق بناهای واجد ارزش تاریخی لار، توجه به فضاهای جمعی در مقیاس محله و بویژه فضای پیرامون برکه ها، از دیگر نکات قابل توجه در این طرح است.

محمدرضا قنبرنژاد خاطرنشان کرد: طرح مزبور، در جلسه ی دبیرخانه، مورد بررسی قرار گرفته است و امیدواریم پس از رفع ایرادات شکلی، در جلسه ی کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش شورایعالی نیز به تصویب رسیده و ابلاغ شود.

سید کامران علوی – روابط عمومی شهرداری لار

چاپ چاپ