تاریخ انتشار: 23 آگوست 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها

تکرار رکوردشکنی فضای سبز منطقه۳مشهدبرای سیزدهمین فصل پیاپی...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

کسب مجدد رتبه برتر فضای سبز در بین مناطق ۱۳ گانه؛
کسب مجدد رتبه برتر فضای سبز برای سیزدهمین فصل متوالی در بین مناطق ۱۳ گانه توسط شهرداری منطقه سه مسئولیت و ضرورت حفظ و تکرار آن را در ادوار بعد بیش از پیش نموده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با اشاره به این خبر در مورد تاثیر فضای سبز در زندگی شهری امروز گفت: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر قابل تصور نیست، مهم ترین اثرات فضای سبز شهری، کارکردهای زیست محیطی آن است که شهرها به عنوان محیط زندگی جامعه انسانی معنی دارکرده و مقابله با اثرات مخرب گسترش صنعت و کاربری ناسالم و نامطلوب تکنولوژی از یک سو و بالابودن سطح زیبایی از سوی دیگر، باعث افزایش کیفیت زیستی شهروندان می شوند.
یوسف زاده با بیان اینکه رویکرد اصلی شهرداری منطقه سه ارتقاء رفاه شهروندان و افزایش رضایتمندی آنان می باشد، ادامه داد: درسال اقتصاد و فرهنگ با عزم مدیریت جهادی و در راستای ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان و زائرین در قسمت های کم برخوردار شهر مقدس مشهد، توسعه پارک ها و فضای سبز شهری، تجهیز و اخذ استاندارد ایمنی برای مبلمان شهری، تجهیز فضای سبز به سیستم های نوین آبیاری و حذف آبیاری تانکری و ارتقاء سیستم های روشنایی، ایجاد زمین های بازی با استاندارد جهانی HIC در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت این منطقه در بخش فضای سبز قراردارد.
علی یوسف زاده بر تاثیر فضای سبز در روحیه شهروندان و افزایش نشاط و شادابی آنان تاکید کرد و افزود: اداره فضای سبز شهرداری منطقه سه موفق گردید برای سیزدهمین فصل متوالی در چند سال اخیر رتبه برتر را بین مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد کسب نموده است که از این حیث در بین همه مناطق رکورددار محسوب می شود.
وی همچنین در خصوص دلایل تکرار این رکوردشکنی تصریح کرد: طراحی و ساخت۱۷پارک محلی، افزایش ۴ برابری سرانه فضای سبز منطقه، افزایش ۱۵ برابری اجرای مخازن و سیستم های آبیاری مکانیزه، تجهیز پارکهای محلی به مبلمان شهری، استانداردسازی ۵ زمین بازی کودکان، تجهیز پارکهای محدوده های کم برخوردار و ناامن به سیستم روشنایی و مدیریت هوشمند مالی پروژه های فضای سبز از جمله اقدامات منطقه برای کسب و حفظ رتبه برتردر این حوزه در سه سال متوالی بوده است.
شهردار منطقه سه مشهد در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ارتقاء کیفیت پارکهای موجود و افزایش سرانه فضای سبز با احداث ۱۱ پارک جدید با اعتبار معادل ۷۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال از برنامه های این منطقه در سال جاری می باشد امید داریم تا این رکوردشکنی های پیاپی در سالهای آتی استمرار یابد. هرچند نفس رقابت و کسب رتبه برتر در ادوار طولانی بسیار مطلوب است اما نشاندن لبخند رضایت بر لب شهروندان محلات کمتر توسعه یافته شهر شیرینی دوچندانی دارد که با هیچ برتری قابل قیاس نیست.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.