- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام در قلب طهران

به منظور بهبود سیمای فضاهای به‌یادگارمانده از تاریخ انقلاب در منطقه ۱۲ پایتخت:

بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام در قلب طهران

شهردار منطقه ۱۲ از بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام به منظور بهبود سیمای شهری و افزایش سرانه فضای سبز در این خیابان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با تأکید بر اینکه مشخص‌ترین جنبه زیبایی‌شناسی شهر، منظر و سیمای بصری آن است، گفت: از مهم‌ترین عوامل بهبود سیمای شهری، افزایش فضای سبز متناسب با اقلیم منطقه‌ای است که هم سبب افزایش زیبایی و هم بهبود کیفیت هوا می‌شود و به همین منظور بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام در دستور کار قرار گرفت.

وی کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه ۱۲ را به عنوان منطقه تاریخی قلب طهران، سمبلی از هویت بصری شهر تهران خواند و افزود: از آنجا که در این منطقه به دلیل تراکم کالبد شهری، ایجاد فضای سبز، کار دشواری است، مدیریت شهری در این منطقه از هر فرصت و فضایی برای بالابردن سرانه فضای استفاده خواهد کرد که اقداماتی نظیر بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام از این دست است.

شهردار قلب طهران در توضیح اقدامات انجام‌شده در این خیابان گفت: طول فضای سبز ایجادشده، ۷۸۰ متر، مساحت فضای ایجادشده، ۶۶۵ مترمربع و مقدار لوله‌گذاری برای آبیاری مکانیزه، ۸۵۶ متر طول بوده؛ همچنین قراردادن ۴۲۹۰ گلدان درختچه تزئینی، نصب ۷۰ پایه‌چراغ تزئینی و کاشت ۶۰ اصله درخت یاس هلندی به همراه رنگ‌آمیزی ۱۸۰۰ مترمربع استوپر، کافوی برق و مخابرات و علائم راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات انجام‌شده در این پروژه بوده است.

به گفته وی پروژه بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام از ۱۵ خرداد شروع شده و ابتدای مردادماه به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

خیابان مجاهدین اسلام، خیابانی قدیمی در منطقه ۱۲ تهران و یکی از نقاط اتصال مرکز به شرق تهران است. این خیابان از باختر به خیابان و میدان بهارستان و از خاور به خیابان ۱۷ شهریور و میدان شهدا محدود می‌شود. چهارراه آب‌سردار، خیابان ایران، بیمارستان‌های شفا یحیائیان و معیری، هیأت فاطمیون تهران، برج‌های مسکونی بهنام، ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ و ساختمان مجلس شورای اسلامی در این خیابان هستند.