طرح ساماندهی تجریش با همفکری و مشارکت شورایاران و کسبه پیش خواهد رفت
شهردار منطقه یک در نشست با معتمدین و کسبه تجریش:

طرح ساماندهی تجریش با همفکری و مشارکت شورایاران و کسبه پیش خواهد رفت...

تاریخ انتشار: 16 جولای 2021 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

بازار تجریش قلب اقتصادی شمال تهران است و کسبه با سابقه آن در رویدادها و حوادث مختلف شهری حضوری موثر و فعال داشته اند و امروز نیز مدیریت شهری خود را از کمک فکری و مشارکت آنان بی نیاز نمی داند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در نشست صمیمانه با معتمدین و کسبه که پیرامون طرح ساماندهی میدان تجریش برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: هدف از طرح های توسعه ای در حال اجرا در میدان تجریش، محیط پیرامونی امامزاده صالح (ع) و بازار تجریش و خیابان های شهرداری و حمید، فراهم نمودن بستر مناسب برای حیات عمومی شهروندان و گردشگران، مدیریت آلودگی های زیست محیطی، ساماندهی ترافیک سنگین و همچنین تدبیر آسیب های اجتماعی موجود در محدوده از قبیل تجمع بساط گستری، سدمعبر و حضور معتادین متجاهر است.

موسوی افزود: این طرح بیش از دو دهه در دستور کار شهرداری تهران بوده و هم اکنون به کمک مشاورین خبره و مطرح کشور و کمک و همراهی شورایاران و کسبه دلسوز به مراحل اجرا و بهره برداری نزدیک می شود.

او با اشاره ه به طرح های در حال اجرا در محدوده تجریش افزود: احداث خیابان کامل در خیابان شهرداری با رویکرد انسان محوری و با هدف تقویت مسیر پیاده و دوچرخه، تعریض خیابان حمید در شمال بیمارستان شهدای تجریش به عنوان مسیر جایگزین سواره، تغییر وضعیت پایانه تجریش و انتقال ایستگاه های اتوبوس واقع در آن در خیابان های اطراف بدون ایجاد وقفه در خدمات رسانی به شهروندان و ایجاد میدانگاه صالحیه (ع) از پروژه هایی است که همگی در جهت ارتقای زیست پذیری شهر و در خدمت تقویت فضاهای عمومی مفید و قابل استفاده برای اهالی و گردشگران خواهد بود.

گفتنی است در این نشست کسبه و معتمدین تجریش نیز دیدگاه ها، دغدغه ها و پیشنهادات خود را در راستای اجرای بهینه طرح های توسعه ی محله ای مطرح کردند.

چاپ چاپ