- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

با شهرداران کوچه، امور محله به دست اهالی پیگیری می‌شود

در برنامه افتتاحیه خانه شهر محله تختی در منطقه ۱۲ عنوان شد:

با شهرداران کوچه، امور محله به دست اهالی پیگیری می‌شود

شهردار منطقه ۱۲ از افتتاح خانه شهر محله تختی با حضور عضو تشخیص مصلحت نظام در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، خانه شهر محله تختی با حضور علی آقامحمدی، عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲، برخی مدیران شهری منطقه و تنی چند از اهالی محل در سرای محله تختی گشایش یافت.

در این مراسم آقامحمدی با ابراز خرسندی از افتتاح این خانه در منطقه ۱۲ که منطقه پایلوت در طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در نظر گرفته شده، گفت: خوشبختانه اقداماتی که ذیل ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با همت همه دستگاه‌های نظارتی، خیریه‌ها و ان‌جی‌اوها و مشارکت مردم با انتخاب شهرداران کوچه در حال اجراست، سبب شده مطالبات مردم از ناحیه خود آنها به مسؤولان انتقال یابد و با این تشریک مساعی، بهبود کیفیت زندگی در این محلات رخ دهد.

وی فرق بنیادی این طرح را با طرح‌های مشابه، قابلیت اداره محله به دست مردم معرفی کرد و با اشاره به شناسایی ۱۰۱۰ محله کم‌برخوردار در سطح کشور افزود: به‌زودی ما از افتتاح موردی این خانه‌های شهر به افتتاح دسته‌جمعی آنها خواهیم رسید.

آقامحمدی سرمایه‌گذاری اصلی در این طرح را روی وقت و زمان مردم دانست و بیان داشت: مهم‌ترین برنامه‌ریزی ما روی فرصت‌های گذران اوقات فراغت است و اینکه مردم وقت خود را چگونه صرف می‌کنند و چه به دست می‌آورند؛ در واقع افراد هرچه مهارت گذران وقت خود را ایجاد کنند، یعنی ثروتمندند و برنامه‌ریزی برای بررسی شیوه‌های گذران وقت، جزو یافته‌های جدید ما در ۶۶ جلسه‌ای است که تاکنون در ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار داشته‌ایم.

وی سپس به تختی به عنوان کسی که با تشخیص زمان و نحوه استفاده از آن توانست از قهرمان مقطعی به قهرمانی که تا ابد زنده است، تبدیل شود، اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح در این محله به موفقیت برسد و همه افراد محل، از کسبه، جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و… از طریق اجرای آن با کار جهادی در آبادانی محل خود بکوشند.

سعادتی در حاشیه این مراسم، ضمن توضیح این مطلب که از ۹ خانه‌ شهری که بناست در منطقه ۱۲ افتتاح شود، راه‌اندازی دو خانه یعنی خانه شهر محله تختی و خانه شهر محله کوثر را شهرداری منطقه مکلف شده، بیان کرد: در واقع راه‌اندازی هرکدام از این خانه‌ها را با رویکرد هماهنگی همه نهادهای حمایتی و خدماتی، یکی از دستگاه‌های متولی با کمک سایر اعضای ستاد به عهده می‌گیرد که این دستگاه‌ها اعم از کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر، بنیاد احسان و شهرداری منطقه هستند.

وی افزود: در این خانه‌ها متناسب با پهنه‌بندی‌های محله، تعیین مسؤول خانه‌ها و شهرداران کوچه، موضوعات محله احصا می‌شود و پس از آنکه با بهره‌مندی از این ظرفیت به سمع و نظر مسؤول خانه‌ها و مسؤولان اجرایی ستاد عالی‌ رسید، برای حل و فصل هرکدام از آنها تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی خواهد شد.

شهردار قلب طهران، شهرداران کوچه را جوانان زیر ۳۰ سال هر محله معرفی کرد و گفت: طبیعتاً دغدغه‌ای که آنها دارند و موضوعاتی که آنها دنبال می‌کنند، موضوعاتی است که شاید از نگاه دستگاه‌های اجرایی کار روزانه باشد، ولی برای آنها به یک مسأله محلی تبدیل می‌شود و به دنبال حل آن خواهند بود؛ یعنی ما از کار برای مردم به این مرحله که خود مردم امور خود را پیگیری کنند، می‌رسیم. طبیعتاً کاری که مردم با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و اجتماعی دهند، ماناتر و پایدارتر است؛ چراکه سیستم‌های اجرایی مرتب در حال تغییر و تحول است، ولی مردم محلی که در آن محل می‌مانند، دغدغه‌مند خواهند شد.

به گفته سعادتی از ۹ خانه شهر این محله، چهار خانه یعنی خانه امداد امامزاده یحیی (ع)، خانه هلال هرندی که خانه پایلوت این طرح به شمار می‌رود، خانه شهر کوثر و خانه احسان پامنار راه‌اندازی شده و تا پایان سال خانه امداد سیروس، خانه هلال سنگلج و خانه احسان آبشار و قیام هم افتتاح خواهند شد.

۲ Attachments