عملکرد شهرداری اراک مطلوب و رو به جلو می باشد
رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک:

عملکرد شهرداری اراک مطلوب و رو به جلو می باشد

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

کیومرث محمودی رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت به تمامی دولت مردان و خدمت گزاران جمهوری اسلامی ایران که زحمات زیادی را برای پایداری و بقای این نظام کشیدند اظهار داشت: عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران قبل از انقلاب قابل مقایسه با دوران بعد از انقلاب نبوده چرا که نظام جمهوری اسلامی در تمامی زمینه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی پیشرفت های قابل ملاحظه و چشمگیری داشته است.
وی همچنین در تبیین عملکرد شورای دوره چهارم اظهار داشت: در طول یکسالی که از فعالیت شورای دوره چهارم می گذرد بیشتر دقت نظر شورا در جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت مدیریت شهرداری و برنامه ریزی برای برطرف نمودن مسایل و مشکلات بوده که خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق و جامع قسمت عمده ای از مشکلات شهرداری بر طرف شده است.
محمودی در ادامه سخنان خود در تبیین عملکرد شورای دوره چهارم افزود: شورای دوره چهارم در بازه زمانی یکسال فعالیت خود ۶۰۰ مورد مصوبه داشته که ۵۰ درصد این مصوبات در خصوص سیاست گذاری و برنامه شهرداری در طول چهار ساله شورا بوده و ۵۰ درصد دیگر نیز به بررسی و مرتفع نمودن مشکلاتی که شهرداری با آن گریبان گیر بوده مربوط می شود که در این راستا با تدوین شیوه نامه ها و دستور العمل های مورد نیاز برای برطرف نمودن مشکلات مردم موفق عمل نموده است.
وی در ادامه به اصلاح ساختار کاری شورای اسلامی شهر پرداخت و بیان داشت: در ابتدای امر شورای اسلامی دوره چهارم با ۷ کمیسیون تخصصی شکل گرفت و بعدها با اتفاق آراء اعضا ۷ کمیسیون به ۳ کمیسیون با ۹ کارگروه تخصصی کاهش داده شد تا با برنامه ریزی صورت گرفته کارها و مصوبات به صورت تخصصی تر از گذشته دنبال شوند.
کیومرث محمودی همچنین با بیان این مهم که بیش از ۹۰ درصد از مصوبات یک ساله شورای اسلامی شهر در دوره چهارم به اتفاق آرا بوده که این مهم نشان از همدلی اعضا در امر آبادانی شهر و خدمت به شهروندان می باشد گفت: اگر چه که شورای اسلامی در طول یک سال از فعالیت خود علیرغم اینکه به آنچه که می خواست نرسید، اما در هموار سازی و رفع مشکل شهروندان عملکرد خوبی داشته است.
وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ شهریور ماه سالروز آغاز به کار شورای اسلامی شهر گفت: شورای اسلامی دوره چهارم از همان ابتدای فعالیت خود، پیگیر عملیاتی شدن مصوبات دوره سوم شده و اجرای اهم این مصوبات را در دستور کار خود قرار دادند و پروژه های عمرانی را نیز بنا بر الویت در دست اقدام قرار دادند.
کیومرث محمودی رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک در ادامه به بحث مهم سرمایه گذاری اشاره و عنوان نمود: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک شهر و تشکیل کارگروه های تخصصی در بحث سرمایه گذاری، به این مهم پرداخته تا در آینده ای نزدیک طرح های گسترده سرمایه گذاری در شهر اراک نیز اجرا شوند.
محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از شهردار و عملکرد شهرداری با جدیت حمایت می شود گفت: شهرداری با وجود بدهکاری ها و مشکلات زیاد به شهردار جدید تحویل داده شد ولی با این وجود این مجموعه تاکنون روند خوبی را در انجام کارها و تسهیل امور داشته است.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهرداری منابع مالی دولتی ندارد و همچنین تعداد وظایف آن گسترده می باشد به طور یقین نمی توان گفت که شهرداری در ارائه خدمات و انجام وظایف خود عملکرد صد در صد موفقی داشته ولی با وجود مشکلات فراوان و گستردگی وظایف عملکرد روبه جلو داشته است، به دلیل اینکه توقع ها بیشتر از این می باشد، امید آن است که شهرداری اراک در آینده نزدیک با به کارگیری تلاش و همت مضاعف عملکرد خوب و مطلوبی را از خود نشان دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک همچنین تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر اراک نیز افراد با دیدگاه ها و نظرات متفاوت وجود دارد که می توانند نظرات خود را شخصا عنوان کنند ولی این مسئله به معنای درست بودن اظهارات و گفته های آنان نیست.
محمودی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری اراک تاکنون روند کار طرح ها را تسریع بخشیده گفت: بسیاری از پروژه های قبلی که راکد مانده بود در مدت عملکرد ۲۶۵ روزه شهردار جدید روند خوبی را سپری کرده و شهرداری تاکنون توانسته رضایت نسبی شهروندان را نیز به دست آورد.
وی افزود: افراد باید تلاش ها و مساعدت های شهرداری را مدنظر داشته باشند و در راستای بهبود و زیباسازی شهر اراک آنچنان که در خور یک کلانشهر است گام بردارند.
رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار اراک را به عنوان عضو ۱۶ شورا عنوان و تصریح کرد: تعامل خوبی بین شورای شهر و شهرداری برقرار است و این مهم باید در راستای رشد و توسعه شهری تداوم داشته باشد تا شهرداری و شورای شهر دست در دست هم فعالیت های چشمگیری را در سطح شهر اراک به منصه ظهور برسانند.
محمودی همچنین با بیان اینکه حمایت های شورای اسلامی دوره چهارم نسبت به دوره های گذشته از شهرداری بیشتر و پر رنگ تر می باشد گفت: مجموعه شهرداری نیز می بایست این دیدگاه را داشته باشد که خدمات در خور شهروندان اراکی را ارائه و اگر هم ایرادی به عملکرد این مجموعه گرفته می شود در جهت اصلاح مشکلات برآید.
رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مهم که بعضی از مدیران استانی بدون اطلاع از قوانین و آمار دقیق می گویند شهرداری از اعتبارات دولتی استفاده می کند، گفت: این موضوع کذب محض است و این مجموعه تنها از عوارض ارزش افزوده (بجز درصدی کم از اعتبارات استانی) استفاده می نماید.
وی خاطر نشان ساخت: تمامی ارزش افزوده عوارض را مصرف کننده که (شهروندان) می باشند پرداخت می کردند، که این مهم در گذشته به صورت روزانه و یا سالیانه دریافت می شده و هم اکنون نیز با تصویب لایحه ارزش افزوده تولید کنندگان، بعد از گذشت ۱۰۵ روز این عوارض را به سازمان مالیاتی پرداخت می کنند و سازمان مذکور نیز پس از گذشت ۱۲۰ روز این مبالغ را به حساب شهرداری واریز می کنند.
محمودی در پایان سخنان خود از تمامی مدیران شهری و استانی درخواست نمود تا با بازگو نمودن واقعیات ابهاماتی این چنین را ایجاد نکنند چرا که بخش اعظمی از هزینه های شهرداری از محل ارزش افزوده عوارض هایی که شهروندان پرداخت می کنند تامین می شود و اینکه شهرداری از اعتبارات دولتی استفاده می کند به دور از واقعیت و کذب محض است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.