تاریخ انتشار: 25 جولای 2021 - اخبار

احداث زیپ لاین و پل معلق در قم/گام‌به‌گام تا تکمیل طرح‌های تفریحی بوستان ۱۰۰۰ هکتاری...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

عملیات اجرایی زیپ لاین و پل معلق بوستان کوثر در راستای اجرای طرح‌های “قم در مسیر تحول” ۱۴۰۰ به‌زودی آغاز می‌شود.
به گزارش شهرنیوز، مراسم آغاز عملیات اجرایی زیپ لاین و پل معلق بوستان کوثر با اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال در ادامه طرح “قم در مسیر تحول” روز چهارشنبه ۵ مردادماه با حضور مسئولان استانی و مدیریت شهری برگزار می‌شود.
این طرح که در فضایی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته می‌شود شامل پارکینگ، کافی‌شاپ، ایستگاه آغاز، ایستگاه پایان و نظرگاه شهری و همچنین خط سبز زیپ لاین با ۱۰ متر حریم هوایی حول محور کابل ایجاد می‌شود.
طرح زیپ لاین پل معلق بوستان کوثر در ضلع شمال غربی بوستان کوثر تا جنوب شرقی میدان مفید اجرایی شده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
از اهداف کلان این پروژه‌ها می‌توان به توسعه اماکن تفریحی و گردشگری، افزایش سرانه تفریحی و تفرجگاهی، قرارگیری در پارک هزار هکتاری شهر مقدس قم، ایجاد اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای بخش خصوصی اشاره کرد.
از ویژگی‌های بارز دیگر این پروژه، نوآوری در موضوع‌های هیجانی موجود، تناسب کامل پروژه با کاربری بوستان، تلفیق سرانه تفریحی و فضای سبز داخلی مجموعه، استفاده از معماران مطرح داخلی و بین‌المللی جهت طراحی و ایجاد سرمایه و ارزش‌افزوده برای شهر مقدس قم است.

چاپ چاپ