تاریخ انتشار: 24 آگوست 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها

شهردار اهواز تشریح کرد: آخرین وضعیت پروژه تعریض پل سوم

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اهواز در بازدید از پروژه تعریض پل سوم، با تاکید بر بهره‌برداری این پروژه در زمان تعیین شده، گفت: شهرداری آماده ایجاد تحول در توسعه عمرانی و شهری و همچنین مشارکت با بخش خصوصی است.

به گزارش ایسنا سیدخلف موسوی در این بازدید که امروز، شنبه (یکم شهریورماه)، انجام شد، اظهار کرد: به لحاظ اهمیتی که این پروژه دارد و با هدف تسریع در روند اجرایی آن، بازدید به صورت مستمر و دوره‌ای انجام می‌شود تا عملیات با پیشرفت خوبی ادامه پیدا کند.

وی با بیان این‌که این پروژه طبق زمان‌بندی در حال پیش‌روی است، افزود: پروژه با ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که با بهره‌برداری از آن در دهه مبارک فجر، گره بزرگ ترافیکی شهر اهواز باز خواهد شد.
شهردار اهواز عنوان کرد: در مجموع برای پروژه تعریض پل سوم، ۱۲٫۵ میلیارد تومان و برای ساخت راستگردها حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون در مجموع ۷ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.
موسوی اظهار کرد: با توجه به ایجاد ترافیک هنگام بازگشایی مدارس در مهرماه، ضلع شمالی پل سوم آماده بهره‌برداری خواهد شد.

موسوی در ادامه به پروژه‌هایی همچون تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس و شریعتی اشاره کرد و گفت: از جمله پروژه‌های بزرگ عمرانی در شهر اهواز، تقاطع‌های غیرهمسطح است که خلیج فارس و شریعتی امسال با بهره‌برداری خواهند رسید و تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه در مدت ۱۵ ماه ساخته می‌شود که کلنگ‌زنی آن چندی پیش انجام شد. همچنین تقاطع غیرهمسطح میدان شهید بندر نیز مطالعات آن انجام شده و امید است امسال پروژه ساخت آن آغاز شود.
وی ادامه داد: از جمله اقدامات عظیمی که در اهواز آغاز شد، نهضت آسفالت است که با اولویت مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفت. تاکنون یک میلیون مترمربع با ۱۲۰ هزار تن آسفالت در ۲۰۰ خیابان اصلی و فرعی مورد استفاده قرار گرفت.
شهردار اهواز گفت: نهضت آسفالت در اهواز تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت و تاکنون ۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
موسوی در ادامه انجام اقدامات عمرانی و فنی را به تنهایی در توسعه شهر کافی ندانست و اظهار کرد: بحث سرمایه‌گذاری از مهمترین مباحثی است که به طور جدی هم از سوی شهرداری و هم استانداری در حال پیگیری است.
وی عنوان کرد: یک شهر به آبادانی نخواهد رسید مگر با مشارکت بخش خصوصی در توسعه شهر، که متاسفانه این اقدام در کلانشهر اهواز به کندی در حال انجام است اما عزم استاندار در بحث مشارکت بخش خصوصی جدی است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.