آغاز اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم
در محله شهید هرندی منطقه 12 پایتخت صورت گرفت:

آغاز اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۱۲ از اهدای ویلچر به معلولان محله شهید هرندی این منطقه در آغاز طرح اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: محله شهید هرندی در منطقه ۱۲، یکی از محلات کم‌برخوردار به شمار می‌رود که محله پایلوت در طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار در نظر گرفته شد؛ طرحی که در آن ضمن هم‌افزایی و هماهنگی بین همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و حمایتی و خدماتی، با نقش‌دادن به اهالی محل در پیگیری امور و مطالبات خودشان، روح جهادی و مردمی به‌مانند زمان انقلاب، دوران دفاع مقدس و مدیریت بحران کروناویروس در محلات تقویت خواهد شد.

هم‌زمان با اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق محروم در سراسر کشور توسط بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، فاز اجرایی این طرح با عنوان «مثبت حرکت» با حضور علی آقامحمدی، عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و برخی مدیران شهری منطقه ۱۲ به صورت نمادین در بوستان زندگی واقع در محله شهید هرندی کلید خورد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه توزیع ویلچر به صورت نمادین در محله محروم هرندی تهران آغاز شد، گفت: این کار توسط بنیاد ۱۵ خرداد و مشارکت مردم اجرا می‌شود و سازمان بهزیستی در این مرحله نقشی ندارد.

وی ضمن بیان این مطلب که هر یک از این ویلچرها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزش دارد، یادآور شد: یکی از اتفاقات خوب این است که همه این ویلچرها کاملاً ایرانی و ساخته شده توسط خود معلولان در یکی از مؤسسات خیریه است و توانسته تأییدیه لازم را هم کسب کند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: مردم می‌توانند برای مشارکت در این طرح به سامانه ۱۵۴۰٫ir مراجعه کنند و برای این امر همکاران ما با آنها تماس می‌گیرند.

در ادامه آقامحمدی از وجود ۲ هزار و ۲۰ محله در کل کشور از جنس محله‌ هرندی خبر داد و افزود: کشور ۷۰ هزار ویلچر در سال نیاز دارد که برای تأمین آن کسری وجود داشت و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ۱۵ خرداد پذیرفت که ٢٧ هزار ویلچر را تأمین کند.

گفتنی است در این مراسم داوود علیپوریان کاپیتان تیم والیبال نشسته و قهرمان دو دوره پارالمپیک، به عنوان سفیر «طرح مثبت» معرفی شد.

چاپ چاپ