تاریخ انتشار: 08 سپتامبر 2021 - اخبار

اجرای بیش از ۲۶ هزار مترمربع پیاده‌روسازی در منطقه ۷ قم...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

اجرای بیش از ۲۶ هزار مترمربع پیاده‌روسازی در منطقه ۷ قم/ایجاد آرامش شهری با اجرای طرح‌های پیاده‌راه‌سازی
مدیر منطقه هفت شهرداری قم پیاده‌روسازی‌ها در منطقه را موردتوجه قرار داد و گفت: در حوزه پیاده‌روسازی در برخی معابر ازجمله ۱۹ دی، خیابان منتهی به تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان امیرکبیر و… این کار انجام‌شده که درمجموع ۲۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی داشته‌ایم.
مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به قرارگیری منطقه هفت شهری قم در هسته مرکزی و محلات پیرامون حرم مطهر و لزوم آرام‌سازی مرکز شهر اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در بافت فرسوده کمک به بهسازی محلات کرده؛ بهسازی کوچه آقا سیدحسن، گذرخان، باغپنبه، کوچه ارگ، کوچه سلماسی و… بوده است.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم ابراز کرد: چون تراکم بافت در منطقه بالا است، به همین خاطر رویکرد بهینه‌سازی فضای موجود در دستور کار قرارگرفته تا آرامش محلات بیشتر شده و فضای قدسی اطراف حرم مطهر بیش‌ازپیش باشد.
وی یکی از مشکلات هسته مرکزی شهر را شلوغی و تداخل‌های ترافیکی و آلودگی صوتی محدوده حرم مطهر دانست و افزود: در زمینه رفع این مشکل و پیاده‌راه‌سازی در محدوده حرم مطهر، اقداماتی ازجمله پیاده‌راه‌سازی در راستای آرامسازی محدوده حرم مطهر و تقویت فضای معنوی این محدوده، در سال‌های اخیر در دستور کار مدیریت شهری بوده است.
متین‌فر با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ با وجود همه انتقادات، پیاده‌راه خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی اجرا شد تصریح کرد: پساز اجرای موفق این پروژه و رضایت‌مندی بسیار خوبی که از سوی کسبه شاهد بودیم، احداث پروژه پیاده‌راه انقلاب در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون نیز پیاده‌راه‌سازی ادامه خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی آغازشده است.
وی با تأکید بر اینکه درگذشته این معابر محل شلوغی برای تردد خودروها و پر از نازیبایی و آشفتگی بود خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها در کنار آرام‌سازی اطراف حرم مطهر امروز شاهد ایجاد محوری شاخص و زیبا در شهر هستیم.
مدیر منطقه هفت شهرداری قم پیاده‌روسازی‌ها در منطقه را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در حوزه پیادهروسازی در برخی معابر ازجمله ۱۹ دی، خیابان منتهی به تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان امیرکبیر و… این کار انجام‌شده و در ادامه باقی معابر را هم در دستور کار داریم که درمجموع ۲۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی داشته‌ایم.

چاپ چاپ