تاریخ انتشار: 12 سپتامبر 2021 - اخبار

لزوم تبدیل نیازهای ترافیکی به مطالبات اجتماعی

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

لزوم تبدیل نیازهای ترافیکی به مطالبات اجتماعی/نیازمند بهره‌گیری بیشتر از جامعه مهندسین حمل‌ونقل و ترافیک هستیم
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر توانمندسازی حوزه اجرا در مسائل ترافیکی شهر گفت: حضور جامعه مهندسین می‌تواند علاوه بر ارتقاء حوزه اجرا، نیازهای ترافیکی را از خواسته‌های اداری به خواسته‌های اجتماعی تبدیل کنند.
مسعود طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با تأکید بر اهمیت مطالعات جامع در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اظهار داشت: علم حمل‌ونقل، دانش جدیدی در کشور بوده و متأسفانه افراد کارشناس و متخصص در این حوزه در لایه‌های پایینی تصمیم‌گیری قرار دارند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد حوزه مطالعات حمل‌ونقل در سال‌های گذشته در شهرداری قم گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های خوبی ازجمله طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم، ‌طرح جامع بار،‌ طرح جامع دوچرخه، طرح مطالعات پیاده‌روها و دیگر طرح‌های مطالعاتی در حوزه حمل‌ونقل صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، جذب مشاوران متخصص در حوزه مطالعات حمل‌ونقل را یکی از اتفاقات خوب در چند سال گذشته دانست و تصریح کرد: متأسفانه متخصصان و مشاوران جایگاه واقعی خود را در این حوزه پیدا نکرده‌اند و در چند سال اخیر جذب مشاوران متخصص تحول بزرگی در این بخش بوده است.
وی یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده را ساماندهی بخش اجرا در حوزه حمل‌ونقل اعلام و خاطرنشان کرد: مسیری که با انجام مطالعات در طرح‌های جامع آغاز شده با تیم جدید در مسیر اجرا ادامه پیداکرده تا فاصله بین مطالعه و اجرا را به حداقل برسانیم.
طبیبی سپس ضعف‌های حوزه اجرا را یکی از مسائل مهم در حوزه حمل‌ونقل عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی بخش‌های مختلف در حوزه حمل‌ونقل نیازمند نگاهی جدید بوده و باید در گام نخست از ظرفیت مهندسان حمل‌ونقل و ترافیک استفاده کنیم.
وی اولویت حضور کارشناسان و مهندسان حمل‌ونقل را از بدنه شهرداری ذکر و ابراز کرد: متأسفانه امروز سهم مهندسان حمل‌ونقل و متخصصان در حوزه اجرا مشخص نبوده و جای این افراد خالی است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم لازمه افزایش کیفیت اجرای طرح‌های حمل‌ونقلی را حضور جامعه مهندسین حمل‌ونقل عنوان و یادآور شد: با ارتباط با متخصصان و کارشناسان در سطح جامعه شهروندان نسبت به مسائل حمل‌ونقلی حساس شده و حرکتی به سمت جلو در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.
وی در پایان با تأکید به لزوم تبدیل نیازهای ترافیکی به مطالبات اجتماعی تصریح کرد: مطالبه آگاهانه مردم مسئولان را به حرکت و تکاپو وا‌داشته و درنتیجه نیازهای ترافیکی از خواسته‌های اداری به خواسته‌های اجتماعی تبدیل خواهد شد.

چاپ چاپ