ساخت و ساز در منطقه یک تهران در ریل طرح تفصیلی قرار گرفته است
شهردار منطقه یک:

ساخت و ساز در منطقه یک تهران در ریل طرح تفصیلی قرار گرفته است...

تاریخ انتشار: 18 سپتامبر 2021 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهرداری منطقه یک با تغییر رویکرد سرمایه گذاری از بخش مسکن به گردشگری و خدمات و جلب سرمایه گذاران به تقویت فضاهای تفرجگاهی و فرهنگی سعی نموده ساخت و ساز ها را در ریل طرح تفصیلی قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: منطقه یک در سال بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع پروانه صادر می نمود که در سال ۹۹ این متراژ را به کمتر از ۶۰۰ هزار متر مربع رساند که این نشان می دهد در حوزه تغییر رویکرد سرمایه گذاری موفق عمل کرده است.
موسوی افزود: در کنار کاهش متراژ صدور پروانه ساختمانی، به توسعه فضاهای گردشگری، تفرجگاهی، ایمن سازی مسیر های کوهنوردی، توسعه پایگاه های امداد و نجات و مراکز آتش نشانی، استفاده از فضای باغ ها برای کاربری های فرهنگی اقدام شد که امیدواریم در دوره های بعدی نیز این مسیر طی شود.
شهردار منطقه یک مناسب سازی را از دیگر اقدامات دانست و افزود: کمیته های ایمنی را در منطقه فعال کردیم تا با مناسب سازی فضاهای اداری، تفرجگاهی و اماکن تجمعی این محیط ها برای همه افراد جامعه به خصوص معلولان قابل استفاده شود.
وی افزود: در فرایند استفاده از فضاهای IT، مجازی و حذف مراجعات حضوری نیز گام هایی برداشته شده که امروز می توانیم ادعا کنیم ۳۵ روز در زمان صدور پروانه و گواهی کاهش زمان داشته ایم و البته در این حوزه ابتدای راه هستیم.
موسوی تعامل با دستگاه های خدمات رسان را لازمه پیشبرد اهداف زیست محیطی در منطقه دانست و گفت: تعامل نزدیک به ادارات خدمات رسان مانند آب منطقه ای می تواند اقدامات مثبتی را در منطقه رقم بزند که از آن جمله تخریب بناها در حاشیه رودخانه ها، استفاده از آبهای خاکستری و انرژی های تجدید پذیر در ساختمان ها و کاهش مصرف آب است.
گفتنی است بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

چاپ چاپ