دومین نشست شهردار منطقه سه مشهد با سرمایه گذاران خارجی؛ تنوع پروژه های سرمایه گذاری منطقه ۳ چشمگیر ...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

نخستین گام مثبت به سوی توسعه اجتماعی ایجاد زیربناهای اقتصادی و تجاری است که با توجه به تنوع و تعدد پروژه های منطقه سه و کسری منابع داخلی یکی از بهترین شیوه ها جذب هوشمندانه سرمایه گذار خارجی است.
در ادامه رایزنی و تلاش برای حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی در منطقه۳ نشست کاری شهردار منطقه سه مشهد با سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی منطقه۳ شهرداری مشهد، علی یوسف زاده در دیدار با نمایندگانی از شرکت های سرمایه گذاری کویت و آفریقای جنوبی اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد منطقه سه این آمادگی وجود دارد تا در زمینه‌ صنعت گردشگری و مسائل اقتصادی و شهری با سرمایه‌گذاران خارجی تعاملات گسترده‌تری داشته باشیم، نخستین گام مثبت به سوی توسعه اجتماعی ایجاد زیربناهای اقتصادی و تجاری است که تلاش ما رسیدن به این امر است.
وی در خصوص ویژگی های منحصر به فرد جذب سرمایه گذار خارجی گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یکی از اصلی‌ترین نمودهای ”جهانی شدن“ است. امروزه همه بر اهمیت حیاتی سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به تعدد پروژه ها و کسری منابع داخلی اتفاق نظر دارند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی ، بر خلاف سایر انواع جریان انتقال سرمایه، گذشته از تامین منابع ارزی مورد نیاز ، فواید دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به انتقال تکنولوژی ، بهره وری اقتصادی، تقویت شرایط رقابتی، کاستن از بار فشار پروژه های هزینه بر و ایجاد زمینه ها و یسترهای مساعد برای آموزش و تربیت نیروی انسانی نام برد.
وی ادامه داد: محدوده شهرداری منطقه سه از قدیمی ترین بافت های شهری مشهد است و همجواری آن با حرم علی ابن موسی الرضا (ع) و بزرگترین ورودی ریلی شرقی کشور می تواند مورد توجه ویژه سرمایه گذاران قرار گیرد، همچنین وجود آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه نادرشاه افشار و باغ نادری نیز از دیگر جاذبه و فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه است.
شهردار منطقه سه با اشاره به برخی از مهمترین پروژه های این منطقه گفت: در خصوص پروژه های پارک بهار، اراضی موقوفه شاملو، شریان حیاتی رسالت به طبرسی شمالی و پروژه امتداد بلوار ناصری گفتگو شد. همچنین در خصوص یکی از مهمترین اولویت های این منطقه یعنی پروژه پارک بزرگ بهار نیز طرح بحث شد.
وی درباره ویژگی های پروژه چند منظوره پارک بهار تصریح کرد: پارک بهار یکی ازپارک های کلان شهری است که همجوار با آرامگاه خواجه ربیع و پل کابلی میدان امام حسین(ع) در خیابان خواجه ربیع واقع است و مساحت آن بالغ بر ۸۳ هکتار و حجم برآوردی برای تکمیل این پروژه بیش از۶۰ میلیون یورو ( ۲۰۰۰ میلیارد ریال) است و طرح هایی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که از آن بین می توان به رستوران، فضاهای تفریحی، زمین های ورزشی تنیس، ورزش های توپی و آبراهه تاریخی که در گذر زمان، سیر تکامل پیشرفت بشر را روایت خواهد کرد، اشاره نمود.
وی در خصوص پروژه ۵ هزار واحد مسکونی اراضی شاملو نیز اذعان کرد: با مالکیت شهرداری منطقه سه در اراضی موقوفه شاملو و رفع مسائل مستحدثه پیرامون چگونگی تملک آن، شهرداری آمادگی دارد با واگذاری آن به سرمایه گذارانی که توان سرمایه گذاری ۱۰۵ میلیون یورو(۴ هزار میلیارد ریال) در آن داشته باشند همکاری جدی نماید.
شهردار منطقه سه عنوان کرد: طرح محور رسالت به طبرسی شمالی که ضمن قرار گرفتن در در ابتدای محور ایستگاه قطار شهری، در یکی از کم برخوردارترین نقاط منطقه قرار گرفته است، با مساحتی بالغ بر ۶۸ هکتار نیازمند حجم سرمایه گذاری معادل ۳۷۰ میلیون یورو( ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال است) که البته با بیش از ۷۰ پروژه قابل تعریف در آن می توان سود سرشاری را نصیب سرمایه گذاران نماید.
در پایان این نشست با توجه به تنوع پروژه های منطقه بنا شد تا تفاهم نامه ای فی مابین نماینده شرکت های خارجی و شهرداری مشهد به منعقد شود تا شیوه های اجرایی همکاری در آینده در آن تبیین گردد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.