- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

اجرای ۸۵ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه ۱۵(خوراسگان)

شهردار منطقه ۱۵ اصفهان اظهار داشت: ۸۵ پروژه بزرگ و کوچک در سطح منطقه در ۶ فصل اصلی امسال در منطقه ۱۵ اجرا می شود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، اصغر کشاورز با بیان این مطلب گفت: بودجه شهرداری منطقه ۱۵ در سال ۹۳ حدود ۸۰ میلیارد تومان است که ۴۱ میلیارد تومان آن به صورت نقدی و ۳۱ میلیارد تومان غیر نقدی است.
وی با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی نیز از سوی شهرداری مرکزی به این منطقه اختصاص یافته است، افزود: ۸۵ درصد از بودجه امسال بعنی حدود ۶۹ میلیارد تومان به فعالیت های عمرانی و ۱۵ درصد یعنی ۱۱ میلیارد تومان آن به فعالیت های جاری اختصاص دارد.
شهردار منطقه ۱۵ اصفهان با اشاره به اجرای ۸۵ پروژه شاخص بزرگ و کوچک در سال جاری تصریح کرد: ۸۵ پروژه بزرگ و کوچک در سطح منطقه در ۶ فصل اصلی تملک، خیابان سازی، خدماتی، ابنیه، آسفالت و مطالعاتی تقسیم بندی شده است.
شهردار منطقه ۱۵ اصفهان به پروژه های شاخص در زمینه تملک خاطرنشان کرد: تملک ادامه خیابان سردار باقری، تملک خیابان ادامه شهدای ستار(مسجد علی شمالی)، تملک فاز اول کمربندی شمالی حدفاصل میدان سلمان تا خیابان الله اکبر ، تملک مجموعه تجاری اداری و پارکینگ خان و تملک اراضی حیدرآباد در دست انجام است.
کشاورز اظهار داشت: توسعه شبکه های آبیاری، نگهداری و توسعه فضای سبز، زیباسازی و زیرگذر میدان خوراسگان، خرید اسباب و بازی و محوطه در پارکهای سطح منطقه نیز از طرح های شاخص خدماتی منطقه ۱۵ در سال جاری است.
وی با اشاره به اینکه پیاده روسازی خیابان های شریعتی، فجر و قسمتی از خیابان جی از دیگر پروژه های شاخص این منطقه است، ادامه داد: اجرای آبنمای تصادفی در بوستان کوثر، ساماندهی مادی های بهاران و راران، ساماندهی پارک های باران، کوثر، نیکو، اجرای آبنمادر سطح منطقه، احداث مجموعه ورزشی پزوه، تجهیز و راه اندازی مجموعه ورزشی روباز خیابان توحید و گورت، تجهیز مجموعه های فرهنگی هنری شریعتی و اندیشه در محله ستار از دیگر طرح های شاخص این منطقه در سال جاری است.
شهردار منطقه ۱۵ اصفهان با اشاره به پروژه های خیابان سازی این منطقه ادامه داد: احداث کندروهای خیابان ارغوانیه، احداث باند شرقی کانال بلوار آب، اصلاح هندسی تقاطع های سطح منطقه و احداث خیابان شهدای ستار از مهمترین طرح های این منطقه است.
کشاورز به بودجه آسفالت این منطقه اشاره کرد و گفت: بودجه آسفالت امسال منطقه ۱۵، ۵ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال گذشته ۵ برابر شده است.
وی با اشاره به طرح های ترافیکی این منطقه افزود: تهیه و نصب علائم ایمنی سطح منطقه، هوشمندسازی تقاطع های محور خیابان جی، نصب دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلف از دیگر طرح های امسال منطقه ۱۵ است.
شهردار منطقه ۱۵ اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه ۱۵ در مسیر آرامستان باغ رضوان، شهرک صنعتی، فرودگاه، میدان میوه و تره بار و دانشگاه آزاد قرار دارد اجرای هوشمند سازی تقاطع های این منطقه در روان سازی ترافیک این منطقه بسیار تاثیر گذار بوده است.
کشاورز با بیان اینکه اجرای فیبرنوری در منطقه ۱۵ با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است، خاطرنشان کرد: این طرح به منظور متصل شدن به مجموعه شهرداری و تسریع در امور ارباب رجوعان انجام شده است.
وی بودجه سال گذشته این منطقه را ۲۷ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری منطقه ۱۵ نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش یافته است که به طور حتم این افزایش بودجه می تواند باعث ارتقا سطح کیفی منطقه و افزایش پروژه های عمرانی، شهرسازی و خدماتی در سطح منطقه شود.