- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

کدام فیلم‌های اکران شده در جشنواره ۳۴ام اصفهانی است؟

۱۳ فیلم اصفهانی در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه حضور یافته و در این جشنواره اکران می‌شود.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ۱۳ فیلم از اصفهان در این دوره از جشنواره حضور دارند، برخی از این فیلم‌ها در اصفهان ساخته شده و برخی دیگر نیز تهیه کننده و کارگردان اصفهانی دارند.
در این بین پنج فیلم ” اشکنه”، ” بَلیط” ” راز قلعه”، “تیام” و”میان صخره‌ها” در بخش فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم “دوچرخه باز” در بخش فیلم کوتاه داستانی، “منتخب”، “آدامس” و “تبلت” در بخش کرونا روایت، “گنج واقعی”، “پرنده باز”، “شبح ترسو”، “کیمیاگر” و “موزی که میخندید” در بخش پویانمایی کوتاه در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از اصفهان حضور دارند. با این آثار بیشتر آشنا شوید.
اشکنه، فیلمی به نام غذای سنتی اصفهان
فیلم سینمایی بلند “اشکنه” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وحید پاکزاد از جمله فیلم‌های اصفهانی است. موضوع این فیلم در خصوص دوقلویی است که از شهر به روستا می‌روند و با دو کودک دیگری که در روستا است، اتفاقات جذابی را رقم می‌زنند.
این فیلم در شهرستان لنجان و در مناطقی مانند باغ بهادران و زرین شهر فیلمبرداری شده است، فیلمبرداری حدود ۲۵ روز طول کشید و زمان این فیلم ۹۳ دقیقه است.
“اشکنه” که برگرفته از نام غذای محلی در اصفهان و پنج استان دیگر است در دومین روز جشنواره اکران شد و نشست خبری این فیلم نیز با حضور تهیه کننده و کارگردان و بازیگران در سینما ساحل برگزار شد.
راز قلعه، هنرنمایی فیلم اولی ها
فیلم سینمایی بلند “راز قلعه” ‌به کارگردانی و تهیه کنندگی کریم رناسیان در کلهرود و قلعه تاریخی مورچه‌خورت ساخته شده است، این فیلم ماجرای کودکی را تصویر می‌کند که پدرش باستان شناس بوده و به دلیل شغل پدر، مجبور شده‌اند خانوادگی به یکی از روستاهای تاریخی مهاجرت کنند و حین ثبت‌نام و تحصیل در یکی از مدارس این روستا مورد اذیت همکلاسی‌هایش قرار گرفته و به او پیشنهاد می‌دهند برای بهبود رابطه‌شان با وی باید او میخی را از قلعه نفرین شده برای آنها بیاورد که در این زمان ماجراهای جذابی اتفاق می‌افتد.
“راز قلعه” در اولین روز جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان اکران شد. بازیگران این فیلم همه به عنوان بازی اولشان در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.
تیام، فیلمی درباره تلاش
‌‌”تیام” فیلم سینمایی بلندی است که در استان چهارمحال بختیاری، شهرکرد و شهر سامان تصویربرداری شده است، امیرحسین عنایتی، کارگردان و نویسنده این اثر از هنرمندان اصفهان است و “تیام” را با همکاری شرکت فدک فیلم نقش‌جهان ساخته است.
داستان فیلم سینمایی “تیام” نمایش‌دهنده تلاش‌های دختری به نام تیام با بازی مارال خدادادی را روایت می‌کند که درصدد رساندن دارو به مادر نابینایش ایلماه با بازی بهنوش بختیاری است.
فیلم “تیام” که به مدت ۷۶ دقیقه تولید شده است در سومین روز جشنواره سی وچهارم در سینما فلسطین برای نخستین بار اکران شد.
میان صخره‌ها، فیلمی قصه گو
فیلم سینمایی بلند “میان صخره‌ها” به کارگردانی مختار عبدالهی و تهیه کنندگی محمد احمدی در بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، “میان صخره‌ها” فیلمی قصه‌گو برای مخاطب کودک و نوجوان و درباره خواهر و برادری است که حین بردن گوسفندان به چراگاه، در صخره‌ها گیر می‌کنند و با اتفاقات جالبی رو به رو می شوند.
فیلم سینمایی “میان صخره‌ها” در چهارمین روز جشنواره سی و چهارم در سینما ساحل با حضور عوامل این فیلم اکران می شود.
دوچرخه باز، تجربه اول فیلمسازی مهسا امیری
فیلم کوتاه داستانی “دوچرخه باز” تنها فیلم اصفهانی است که در این بخش از جشنواره اکران می‌شود، مهسا امیری نویسنده و کارگردان این فیلم است و دوچرخه باز نیز تجربه اول فیلمسازی اوست.
سعید کودک هفت ساله دانش‌آموزی است که آرزوی داشتن یک دوچرخه مانند پسر همسایه را دارد اما این آرزو مدت‌هاست به دلیل شرایط مالی خانواده دست نیافتنی است و زمانی که مطمئن می‌شود پدرش قصد خرید دوچرخه را ندارد می‌کوشد خود به آرزویش برسد.
فیلم دوچرخه باز در آخرین روز جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سینما ساحل اصفهان اکران خواهد شد.
گفتنی است آثار بخش کرونا روایت و پویانمایی سی و چهارمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از پلتفرم هاشور و به صورت برخط اکران خواهند شد.

بَلیط، فیلمی برای نوجوانان
” بَلیط” فیلمی به کارگردانی مرتضی رحیمی است که در اولین روز جشنواره ۳۴ اکران شد، این فیلم که به گفته کارگردانش برای نوجوانان ساخته شده در شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، شوشتر، ایذه و اصفهان تصویر برداری شده است.
داستان این فیلم مربوط به بلیطی، کودک خردسال است که از قضا یتیم نیز هست و با پدربزرگ خود زندگی می کند، مشتاق دیدار مادر است و اهالی محله زندگی مادر را از او مخفی نگه داشته اند. صبر بلیطی لبریز شده و در نهایت شماره تلفنی از مادر خود می یابد، اما…