تاریخ انتشار: 26 آگوست 2014 - اخبار, از سراسر ايران

حمایت دادگستری استان از عمران شهری در اهواز

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در بازدید مدیران قضایی از پروژه های شهرداری اهواز مطرح شد:

فتاحی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و آقای صادقی معاون دادستان اهواز و رئیس مجتمع انقلاب به همراه مهندس سیّدخلف موسوی شهردار اهواز و سرهنگ سپه وند فرمانده نیروی انتظامی شهر اهواز از برخی پروژه های مدیریت شهری بازدید و تصمیمات مهمی جهت حل مشکلات این پروژه ها اتخاذ نمودند.
فتاحی معاون قضایی اداره کل دادگستری استان در گفت و گویی با خبرنگار ما درخصوص این بازدید گفت: شهرداری اهواز موسسه ای عمومی و غیر دولتی و در واقع یک نهاد عمومی است که باید از پشتیبانی دستگاه قضایی به طورکامل بهره مند باشد.
معاون قضایی دادگستری استان افزود: دادگستری استان با همه توان از فعالیت های شهرداری در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اهوازی حمایت می کند.
فتاحی اضافه کرد: اگر حمایت دستگاه قضایی در استان از شهرداری اهواز نباشد، شهرداری نمی تواند از عهده انجام نقشی که برعهده دارد به خوبی برآید.
وی اظهار داشت: دادگستری استان با قدرت از اقدامات عمرانی شهرداری اهواز که موجب رفاه شهروندان و توسعه شهر اهواز خواهد شد، حمایت می کند.
معاون قضایی دادگستری استان خاطرنشان کرد: حمایت ما در چارچوب قوانین و مقررات خواهد بود و معتقدیم شهرداری اهواز باید در برابر هرگونه هنجارشکنی و قانون شکنی مقاومت نماید.

فتاحی گفت: شهرداری اهواز باید با اتکال به ذات اقدس الهی و رهنمودهای رهبری با جدیت و اهتمام بیشتر ، فعالیت های عمرانی و خدماتی خود را انجام دهد و از سنگ اندازی افراد و جریان های مغرض نهراسد.
معاون قضایی دادگستری استان با بیان این مطلب که شهرداری وقتی در مسیر خدمت به مردم باشد مورد حمایت ویژه دستگاه قضایی است در پایان گفت: قانون همه موانع پیش روی دستگاه های اجرایی را رفع خواهد کرد و شهرداری اهواز باید به پشتوانه دستگاه قضایی در برابر رانت خواران ایستادگی کند.
صادقی معاون دادستان اهواز نیز در جریان این بازدید به خبرنگار ما گفت: دستگاه قضایی با همه توان خود پشتیبان توسعه و پیشرفت استان خواهد بود و هدف این بازدید ارائه هرگونه کمک جهت گره گشایی از مشکلات پروژه های شهرداری اهواز می باشد.
این مقام ارشد قضایی با اشاره به وضعیت پروژه ادامه مسیر پل ششم اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد در راه اجرای پروژه های عمرانی در شهر اهواز که اثر مستقیمی در ایجاد رفاه و رضایت عمومی دارد ممانعت ایجاد کند.
صادقی خاطرنشان ساخت: احداث و تکمیل جاده مسیر پل ششم در حاشیه رودخانه کارون ضمن ایجاد رونق در ساخت و ساز تعاونی های فعال در منطقه، بار ترافیکی سنگینی که به دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین فولاد و نورد لوله در معابر واقع در مناطق مسکونی ایجاد شده را برطرف خواهد کرد.
معاون دادستان اهواز افزود: احداث هرچه سریع تر این جاده منافع عمومی شهروندان اهوازی را تضمین خواهد کرد و چهره زیبایی نیز در این منطقه ایجاد خواهد کرد.
این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: دادگستری استان آمادگی خود را برای رفع مشکل معارضین و یا کسانی که بدون دلیل در راه انجام این پروژه ممانعت ایجاد می کند، اعلام می نماید چرا که وظیفه دستگاه قضایی رفع مزاحمت از پروژه های عام المنفعه عمرانی است و شهرداری اهواز در این راستا مورد حمایت و مساعدت قرار خواهد گرفت.

همچنین در این بازدید که در محل کارگاه احداث جاده مسیر پل ششم صورت می گرفت، جناب آقای فتاحی معاون رئیس کل دادگستری استان دستورات مهمی جهت رفع موانع ایجاد شده در این پروژه صادر نمود و مقرر شد نیروی انتظامی ضمن استقرار در محل ، نسبت به کنترل و مدیریت مشکلات موجود با همکاری شهرداری اهواز اقدام نماید.
سیّدخلف موسوی شهردار اهواز در این بازدید ضمن قدردانی و تشکر از توجه ویژه رئیس محترم دادگستری استان گفت: در جلسه ای که در آستانه هفته دولت برای ارائه گزارش از فعالیت های ۱۰ ماهه اخیر شهرداری اهواز در خدمت جناب آقای الفت رئیس محترم دادگستری استان بودیم ایشان با تاکید بر حل مشکلات پروژه های عمرانی شهرداری اهواز، عمران شهری را در ایجاد رضایتمندی عمومی و رفاه برای شهروندان حائز اهمیت دانست و آمادگی دادگستری را برای رفع موانع اعلام کرد.
شهردار اهواز حمایت های مدیرکل دادگستری استان از اقدامات جهادی شهرداری اهواز را مایه دلگرمی مجموعه مدیریت شهری دانست و افزود: راهبرد خدمت در اندیشه مقام معظم رهبری مدیریت جهادی است که این امر با حمایت و هدایت دستگاه قضایی امکان پذیر خواهد بود.
موسوی بازدید معاون محترم دادگستری استان و معاون دادستان اهواز از پروژه های عمرانی شهرداری را موجب تسریع در حل مشکلات ، برطرف شدن موانع و در نهایت توسعه شهر دانست و اضافه کرد: پروژه های عمران شهری با تعامل قانونی، رعایت موارد حقوقی و در عین حال سرعت و دقت و قدرت تمام به پیش می رود.
شهردار اهواز با بیان این مطلب که اگر پروژه ای با مانعی نظیر معارض روبرو شد، حکمیت دستگاه قضایی را خواهد پذیرفت ، ادامه داد: شهرداری اهواز دستگاه قضایی را در موارد اختلافی به عنوان فصل الخطاب خود می داند.

موسوی درخصوص پروژه تکمیل جاده ادامه مسیر پل ششم نیز توضیح داد: این پروژه در امتداد بلوار آریا تا میدان پمپ بنزین سیاحی و پل ششم تا بلوار آریا تعریف شده است که در واقع با اتصال آن جاده کمربندی در این منطقه به اتمام خواهد رسید.
شهردار اهواز گفت: این جاده جنوبی ترین رینگ مواصلاتی در کلانشهر اهواز را تکمیل خواهد کرد.
وی شهرداری را یک موسسه غیردولتی دانست که هدفی جز کسب رضایتمندی عموم شهروندان ندارد.
موسوی ادامه داد: در حال حاضر عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین شرکت فولاد و نورد لوله، بار ترافیکی سنگینی در منطقه ایجاد کرده و حوادث زیادی به این دلیل رخ داده ، این پروژه نیز به دلیل وجود معارضین و موانع دیگر سالهاست که متوقف شده بنابراین در راستای حل مشکلات مردم منطقه شهرداری اهواز در دوره اخیر مصمم است طلسم توقف این پروژه را بشکند.
شهردار اهواز ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه اظهار داشت: با احداث این جاده تردد کلیه وسائط نقلیه حامل مواد اولیه فولاد و نورد لوله از کمربندی جاده ماهشهر و بلوار گلستان به این محل منتقل می شود و علاوه بر آن منتهی الیه شهر در قسمت جنوبی در مدار شریان های اصلی قرار می گیرد.
مهندس موسوی به نقش احداث این جاده در رونق گردشگری این منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از زیباترین مقاطع عبور رودخانه کارون از شهر اهواز در این محل می باشد که تاکنون به دلیل نبود جاده دسترسی در معرض استفاده شهروندان اهوازی نبوده است.
شهردار اهواز در پایان افزود: افتتاح این جاده به طول ۵۵۰۰ متر و عرض باند عبوری ۲۸ متر با مساعدت مدیریت قضایی استان و نیروی انتظامی امکان پذیر خواهد بود و زنجیره اقدامات شهرداری را در رفع گره های ترافیکی شهر اهواز تکمیل خواهد نمود.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.