- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تمجید نظریه پرداز برجسته معماری ایران از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان

دکتر عبدالحمید نقره کار نظریه پرداز برجسته معماری ایران در همایش آشنایی با مبانی طراحی معماری و شهرسازی بر ضرورت احیاء محله محوری در توسعه شهرها تأکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، در این همایش که مهندس کهنوجی شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر، اعضای شورای معاونین و جمعی از علاقه مندان حضور داشتند، تقویت هویت اسلامی – ایرانی در شهرها به عنوان یک ضرورت مطرح و نظریه های شهرسازی مبتنی بر محله محوری و تقویت تعاملات اجتماعی در محلات تشریح شد.
دکتر عبدالحمید نقره کار با تمجید از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان، تعاملات اجتماعی و گسترش فرهنگ اسلامی و رعایت حقوق همسایگی را موجب توسعه امنیت در محلات دانست و افزود: محله محوری و مردم را به میدان آوردن اقدام بزرگی است که باعث ایجاد امید و نشاط و خلاقیت می شود.
وی ادامه داد: شهر رفسنجان را باید براساس محلات، فضاها، امکانات و نیازمندی هایی که دارد، آسیب شناسی نمود و برای توسعه زیرساخت های آن اقدام کرد.
وی بحران محیط زیست، آلودگی هوا، ترافیک و تصادفات را از جمله معضلات شهرهای بزرگ عنوان کرد و اظهار کرد: با آپارتمان سازی ها تعاملات فرهنگی و اجتماعی به صفر رسیده است؛ لذا بازگشت به محله محوری به عنوان یک ضرورت برای شهرها به حساب می آید.
این همایش به همت شهرداری رفسنجان و با همکاری ساختمان نظام مهندسی رفسنجان در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
عکاس عباس حسنی