اتلاف و معدوم سازی  ۴۵۰ قلاده سگ ولگرد درکاشان
شهردار منطقه یک کاشان خبرداد:

اتلاف و معدوم سازی ۴۵۰ قلاده سگ ولگرد درکاشان

تاریخ انتشار: 02 سپتامبر 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک کاشان؛شهردار منطقه از اتلاف بیش از۴۵۰ قلاده سگ و لگرد ازابتدای سال جاری تاکنون درسطح شهرداری منطقه یک کاشان خبرداد.
مهندس محمد علی پیراسته با اعلام این خبر با اشاره به اینکه این اقدام به صورت هفتگی انجام می شود گفت:یکی ازمهمترین معضلات ناشی از افزایش سگ های ولگرد؛شیوع بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان ؛افزایش آن در جمعیت دامی وانتقال بسیاری از بیماریهای ها از سگ به انسان می باشد که از مهمترین آنها می توان به هاری و سالک اشاره کرد و لذا ضرورت کنترل جمعیت سگ های و لگرد بیش از بیش مشخص می شود.
شهردارمنطقه یک ؛وجود سگ های ولگرد راموجب سلب آسایش عمومی در شهرها دانست وگفت: این حیوانات به عنوان یکی از مهم ترین عوامل آلود کننده پارک ها وتفرجگاهها هستند و در صورت عدم کنترل مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.
وی درادامه شناسائی محل تجمع سگ های ولگرد و مزاحم راخاطرنشان کرد وافزود:متاسفانه کارخانه ها وکشتار گاهها بادفع نامناسب فاضلاب و نیز زباله های شهری وپسماند های مواد غذائی باعث تجمع سگها و افزایش این حیوان تهدید کننده سلامت شهروندان دراین محلها می شوند.
وی درادامه به روش جدید معدوم نمودن این سگ های ولگرد در کاشان اشاره نمود وافزود:یکی از روش های کنترل جمعیت سگ های ولگرد روش زنده گیری می باشدکه اخیرا شهرداری در جهت استفاده از این روش گام های موثری برداشته است.
وی خواستار اطلاع رسانی شهروندان ازوجود سگهای ولگرد دراطراف منازل ومناطق مسکونی آنها شد وگفت:ساکنان منطقه می توانند به محض مواجه شدن با این مشکل مراتب را ازطریق سامانه ۱۳۷ شهرداری کاشان و یاسامانه پیامک ۱۰۰۰۰۲۳۱روابط عمومی شهرداری منطقه یک جهت رفع مشکل اطلاع دهند.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.