- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

شهرداری مشهد: ۳۰ مکان برای اسکان اضطراری پیش بینی شده است

شفقنا- سرپرست معاونت گردشگری و زیارت شهرداری مشهد گفت: برای امسال ۳۰ سالن ورزشی و سوله بحران برای اسکان اضطراری پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش شفقنا از مهر، آقای جلیل بامشکی اظهار کرد: با هدف خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی ماه صفر و به دلیل اهمیت موضوع، برای نخستین بار از سوی شهرداری ستاد دهه آخر صفر تشکیل شد که اعضای ستاد را شهرداران مناطق تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هدف شهرداری ارتقا کیفیت خدمات و افزایش آن است، بیان کرد: برای امسال ۳۰ سالن ورزشی و سوله بحران برای اسکان اضطراری پیش‌بینی کرده‌ایم که در سال‌های گذشته و عید نوروز این تعداد ۱۸ مورد بوده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت اسکان ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این تعداد سالن وجود دارد، ضمن اینکه ۹ مرکز اسکان موقت هم قرار است، برنامه‌ریزی شود. لذا امکان افزایش این مراکز وجود دارد.

آقای بامشکی افزود: این ستاد شامل پنج کمیته از جمله کمیته تکریم استقبال از زائران، کمیته خدمات شهری، حمل‌ونقل شهری، برنامه‌ریزی و پشتیبانی و کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه است.

وی ادامه داد: در کمیته تکریم مأموریت‌ها شامل استقبال از زائران پیاده در مبادی ورودی شهر، اسکان موقت و اضطراری و در صورت نیاز و راهبری و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی در مسیر حرم مطهر رضوی است.

وی بیان کرد: در کمیته خدمات شهری، بحث نظافت به ویژه نظافت اطراف حرم مطرح است که با افزایش نیروها این اقدام صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بحث بهداشت و سلامت از مباحث مهم دیگر است که در این خصوص غرفه ویژه خدمات درمانی و بهداشت و سلامت برپا خواهد شد. همچنین پیگیری تدابیر ایمنی و امنیتی برای مراکز اسکان و تهیه ارزاق و موادغذایی در ستاد دهه آخر صفر مورد تأکید است.

وی تأکید کرد: استقرار سرویس بهداشتی و حمام سیار در محدوده اطراف حرم از دیگر اقدامات برای رفاه حال زائران در دهه پایانی ماه صفر خواهد بود که در این خصوص ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به سه کارگروه کمیته خدمات شهری اظهار کرد: کارگروه مدیریت بحران، کارگروه بهداشت و سلامت و کارگروه ایمنی و آتش‌نشانی از کارگروه‌های کمیته خدمات شهری است.

آقای بامشکی افزود: کمیته حمل‌ونقل در راستای ساماندهی و تسهیل حمل‌ونقل درون شهری، ساماندهی حمل‌ونقل در هسته مرکزی، نظارت بر سرویس‌دهی قطار شهری، تاکسیرانی و اتوبوسرانی و ساماندهی و نظارت بر پارکینگ‌های عمومی با تمرکز بر پارکینگ‌های عمومی اطراف حرم مطهر فعالیت می‌کند که در این خصوص سعی کردیم، پارکینگ‌ها را افزایش دهیم و زمین‌های خالی اطراف حرم به پارکینگ عمومی اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: تقویت سرویس‌دهی خطوط منتهی به حرم و افزایش ساعت خدمات تا ۱۲ شب، کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری از دیگر اقدامات کمیته حمل‌ونقل شهری است که در ایام پایانی ماه صفر برای تسهیل در جابجایی زائران صورت خواهد گرفت.