بار دیگر، اجرای موفق تور پیاده گذر گردشگری سنگلج
تاریخ انتشار: 14 می 2023 - اخبار

بار دیگر، اجرای موفق تور پیاده گذر گردشگری سنگلج

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

پس از استقبال گسترده شهروندان از تورهای تهرانگردی پیاده منطقه ۱۲:

بار دیگر، اجرای موفق تور پیاده گذر گردشگری سنگلج

شهردار منطقه ۱۲ از تداوم برگزاری تورهای رایگان پیاده در این منطقه به دنبال تجربه موفق نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تور پیاده گذر گردشگری سنگلج با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره به برگزاری تورهای رایگان پیاده تهرانگردی در نوروز گذشته گفت: با توجه به تجربه عالی عید امسال در حوزه گردشگری و ارتباط مؤثر با مخاطبان این حوزه، درخواست برای ادامه تورهای نوروزی بسیار بالا بود و به همین دلیل مقرر شد در روزهای پایانی هر هفته، تور پیاده و دوچرخه بافت تاریخی منطقه ۱۲ برای پاسخ به نیاز شهروندان در این زمینه به اجرا درآید. تور پیاده گذر گردشگری سنگلج از جمله این برنامه‌ها بود که با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران برگزار شد.

دراین‌باره سیدامیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه توضیح داد: در این تور که روزهای پایانی هفته گذشته با حضور ۳۵ نفر از گردشگران به اجرا درآمد، از مکان‌های دیدنی و تاریخی این محله همچون مسجد حاج رجبلی، مسجد کربلایی‌ها، کلیسای گئورگ، زادگاه زنده‌یاد دکتر حسابی، سقاخانه‌های این گذر، خانه مستوفی‌الممالک و… همراه با توضیحات راهنمای گردشگری بازدید شد.

وی همچنین بیان کرد: در هر محله، یک نماینده کانون گردشگری محلات حضور دارد که بیشتر آنها زیر نظر مدیران محلات فعالیت دارند؛ همچنین انجمن‌های محلی نیز در محلات به فعالیت مشغول‌اند. تورها با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی اداره بافت تاریخی و گردشگری برای علاقه‌مندان با هماهنگی اداره بافت تاریخی و گردشگری برگزار می‌شوند.

گفتنی است این تورها به درخواست بعضی ارگان‌ها، مدارس و دیگر مناطق شهر تهران نیز اجرا می‌شوند.

چاپ چاپ