- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

جشن گلریزان برای تهیه جهیزیه نوعروسان در محله مهرگان

در ناحیه ۴ منطقه سه صورت گرفت؛
اجرای طرح گلریزان همزمان با اعیاد دهه کرامت و به همت شورای اجتماعی محله مهرگان در منطقه سه شهرداری مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، این طرح به منظور تهیه جهیزیه برای نوعروسان و با همکاری و همیاری شورای اجتماعی محلات، در راستای جلب حمایت خیرین و نیکوکاران برای رفع نیازهای مادی و معیشتی خانواده‌ های کم درآمد و ایتام محله مهرگان در ایام پر برکت دهه کرامت برگزار گردید.
کمک‌های مردمی و همچنین هزینه کرد این کمک‌ها از طریق اقدام خودجوش و توسط خود هسته‌های مردمی مساجد برای محرومان همان محل از اهدافی است که در راستای اجرای طرح مذکور دنبال می‌شود.
جشن گلریزان برای تامین جهیزیه زوجین نیازمند در ناحیه ۴ منطقه سه و در محله مهرگان همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(ع) برگزارگردید که به جز تامین و تهیه جهیزیه برای اقشار کم درآمد این محدوده، به دنبال توسعه مشارکتهای مردمی و تقویت اصل همبستگی اجتماعی و جلب اعتماد عمومی و گسترش روحیه کمک به هم نوع و تقویت هویت محلی نیز بوده است.
رونق ازدواج جوانان یکی از اقدامات شایسته ای است که مورد تاکید دین مبین اسلام و مقام معظم رهبری است، خصوص آنکه بسیاری از جوانان به دلیل مسائل مادی و معیشتی از امکان بهره مندی از چنین موقعیتی محروم شده اند که امید است با اجرایی شدن این جشن در ناحیه ۴ منطقه سه شهرداری مشهد زمینه برای گسترش و نهادینه سازی این سنت حسنه در شهر علی ابن موسی الرضا(ع)فراهم گردد.