- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

برگزاری جلسات ومسابقات قرآنی وسیله برای نزدیک شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن کریم است

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه پنج ، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با همکاری شهرداری منطقه پنج برگزار خواهد شد .

حسن هدایتی شهردار منطقه پنج خاطر نشان کرد این مسابقات قرآنی در چهار رشته حفظ ، قرائت ، ترتیل و مفاهیم در دو رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان برگزار خواهد شد .

وی در ادامه سخنان خود به آثار و فواید حفظ قرآن اشاره کرد و گفت : حافظان قرآن در بهشت جایگاهی والا دارند و پاداش آنان دو چندان خواهد بود . تلاوت و حفظ قرآن نوعی ذکر خداوند است که انسان در پرتو آن از هجوم بسیاری از فشارهای روحی و روانی مصون می ماند .

هدایتی برگزاری جلسات و مسابقات قرانی را وسیله ای برای نزدیک شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن کریم دانست و خاطر نشان کرد فراگرفتن معارف قرآنی زمینه ای برای رسیدن به سلامت امنیت و عزت و سامان یافتن زندگی مسلمانان در سایه ی تعالیم قرآن است.

وی در پایان سخنان خود به تاریخ برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت این مسابقات در دو رده سنی بزرگسالان و شکوفه ها برگزار می شود که بزرگسالان از پانزدهم مهر ماه و شکوفه ها از پانزدهم آبان ماه به رقابت می پردازند . وی همچنین گفت : علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می توانند با مراجعه به نواحی سه گانه شهرداری منطقه پنج مراجعه نمایند .
وی همچنین ادامه داد: در پایان مسابقات به افراد برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد .‎