- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

جلوگیری از ۱۶۱۲ مورد تخلف ساختمانی در سطح منطقه ۳

شهردار منطقه سه مشهد گفت: جلوگیری از ۱۶۱۲ مورد تخلف ساختمانی در سطح منطقه سه در تیر و مرداد سال جاری صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و سازهای منطقه با هدف رعایت اصول ایمنی در شهرسازی و دستورالعمل های ساختمان سازی نسبت به صدور ۵۹۲ مورد اخطاریه جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی اقدام کرده است.
وی همچنین افزود: از دیگر فعالیت های انجام شده در این زمینه می توان به جلوگیری از اجرای جمع آوری ۴۲ دیوار و تخریب پی غیرمجاز، پیگیری جهت پلمپ ۷۱۳ واحد غیرمجاز، رفع پلمپ ۱۳ واحد از طریق مراجع قانونی، پیگیری ۳۷۴ مورد فک پلمپ و تحویل به مراجع قانونی، ارسال ۱۰۶ پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ و ابلاغ ۳۵۰ رای کمیسیون ماده صد اشاره کرد.
شهردار منطقه سه هدف از این اقدامات را عدم بر هم زدن نظم شهری عنوان نمود و تاکید کرد: اگر به دنبال ساخت شهری منظم و مدرن هستیم نبایستی اجازه دهیم تا ساخت وسازهای غیر مجاز خصوصاً در محدوده شمالی منطقه استمرار یابد چراکه در آتیه نه جندان دور با فاجعه امروز که در واقع فردای دیروز است و خدمت رسانی را برای ما در بناهای غیراستاندارد و شبانه ساز با مشکلات جدی روبرو کرده است گرفتار خواهیم آمد.
وی اظهار داشت: در دو ماهه گذشته سال جاری ۴۵۲ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز نظیر احداث آلونگ و بناهای شبانه، ۱۳۷ مورد کنترل مغایر پروانه نظیر احداث طبقات غیرمجاز و ۱۴ مورد رسیدگی به مشرفیت و مزاحمت از موارد شکایت شهروندان در سطح منطقه انجام شده است.
وی در پایان از اجرای ۴ مورد رای قلع بنا در سطح منطقه خبر داد و عنوان کرد: در راستای برخورد با متخلفان ساختمانی و جلوگیری از ساخت و سازهای فاقد استحکام بنا در این مدت پس از صدور اخطاریه های لازم ابنیه هایی با آمار تخلف های متعدد و پرتکرار با دریافت مجوز از ضابط قضایی تخریب گردید.